דיווחים: אמזון מחפשת מנהל לרכישת פטנטים

ענקית הסחר האלקטרוני מגייסת מנהל רכש והשקעות לרכישת חברות ורישיונות פטנטים, במטרה לבסס את מערך הקניין הרוחני ● מומחים מעריכים, כי בנוסף המהלך מעיד על כוונתה של אמזון לבסס את מעמדה בזירות המכשירים הניידים והתכנים הדיגיטליים ● דייוויד פרידהאם, IPNav: "צריך להכין את מערך הקניין הרוחני טרם מוגשת כנגדך תביעה"

אמזון (Amazon) שכרה את שירותי Argos Search לגיוס בכירים, במטרה שתסייע לענקית הסחר האלקטרוני לגייס "מנהל לרכש והשקעות". זאת, על מנת ש-"יזהה ויעריך הזדמנויות אסטרטגיות לרכישה ורישוי של קניין רוחני", כך על פי תיאור המשרה שחשפה סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters).

המהלך מעיד על שאיפתה של אמזון להרחיב ולבסס את מערך הפטנטים שלה. זאת, באמצעות רכש של חברות שמחזיקות בפטנטים רבים, וכן באמצעות רכישה או רישוי של מערכי פטנטים – כך מציינים מומחים לקניין רוחני. עוד מעריכים המומחים, כי המהלך מעיד על כוונתה של אמזון לבסס את מעמדה בזירות של המכשירים הניידים והתכנים הדיגיטליים.

"חברות שפועלות בזירות של המכשירים הניידים והתכנים הדיגיטליים חייבות ליזום רכש ורישוי של קניין רוחני", ציין דייוויד פרידהאם מ-IPNav, שמסייעת לחברות להרוויח מפטנטים. "הם מבקשים לפעול בדומה לאפל (Apple) שמציעה תכנים דיגיטליים למכשירים הניידים מתוצרתה. טכנולוגיות כאלה מחייבות מערך נרחב של קניין רוחני".

רכישה או רישוי של פטנטים תסייע לאמזון להתגונן מפני תביעות פוטנציאליות. "המועד הנכון להרחיב את המערך של הקניין הרוחני הוא לא לאחר שמוגשת כנגדך תביעה. צריך להכין את המערך של הקניין הרוחני מראש", הוסיף פרידהאם.
לא ניתן היה להשיג תגובה מדוברת אמזון. תומס וודוור, מגייס בכיר ב-Argos אשר מופקד על הפרויקט, סירב להגיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים