אורקל נגד גוגל: השופט הורה לחברות למסור שמות של עיתונאים שמקבלים מהן תשלום

הדרישה, המעוררת סערה בעולם המשפטי והתקשורתי בארה"ב, נועדה לחשוף האם החברות או הפרקליטים שילמו עבור פרשנות המשפט ● החברות נדרשו להציג את המידע עד 17 באוגוסט, כאשר אורקל כבר הודיעה כי תערער על כך ● אריק גולדמן, פרופסור לדיני אינטרנט באוניברסיטת סנטה קלרה: "אני סבור שהשופט פוסע כאן על קרקע שעדיין לא נחקרה"

השופט בתביעה שהגישה אורקל (Oracle) נגד גוגל (Google) על הפרת זכויות בפטנטים, וויליאם אסלופ, הורה שלשום (ג') לשתי החברות למסור לו את השמות של העיתונאים ועורכי הבלוגים שמקבלים מהן משכורת. הדרישה החריגה מחוללת סערה הן בקהילה המשפטית והן במדיה.

אסלופ נימק את הדרישה בכך שהוא מעוניין לדעת החברות או הפרקליטים שלהן שילמו עבור פרשנות על המשפט. הדרישה, שניתנה מספר חודשים לאחר שחבר המושבעים קבע שגוגל לא הפרה את זכויותיה של אורקל בפטנטים, מרמזת על עולם נסתר של "עיתונאים מטעם" שמקבלים תשלום מחברות מבלי להקפיד על גילוי נאות – ואף מעוררת סימני שאלה בקרב מי שקראו על המשפט במדיה. אלסופ פרסם מסמך בן עמוד אחד ובו הדרישה, מבלי להרחיב בפרטים על המניעים שמאחוריה.

"מעולם לא נתקלתי בדרישה כזו", אמר אריק גולדמן, פרופסור לדיני אינטרנט בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת סנטה קלרה. "אני סבור שהשופט פוסע כאן על קרקע שעדיין לא נחקרה". גולדמן הוסיף, כי אפשר היה להעלות על הדעת שתי סיבות לדרישה. אפשרות אחת היא שהמושבעים נחשפו לכיסוי העיתונאי הנרחב של הפרשה, או שמאמר כלשהו שפורסם בעיתונות ללא גילוי נאות הוצג כראיה במשפט. אולם, מאחר ופסק הדין כבר ניתן, לא ברור מדוע הדרישה ניתנה דווקא עתה.

לדבריו, "בית המשפט חושש, כי הצדדים או הפרקליטים שלהם שילמו לכותבים, עיתונאים, פרשנים ועורכי בלוגים, בעיתונות המודפסת או באינטרנט, אשר פרסמו או עשויים לפרסם פרשנויות על הסוגיות שעלו במשפט". החברות נדרשו להגיש את המידע עד 17 באוגוסט. יצוין, כי אורקל כבר הודיעה שבכוונתה לערער על פסק הדין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים