גרטנר: הטמעת מערכות ה-ERP במחשבי לוח נכשלה

ממחקר שערכה החברה עולה, כי עידן ה-BYOD דילג מעל יצרניות ה-ERP, שלא הצליחו לייצר פתרונות שיאפשרו למשתמשים ליישם במערכות שלהם את אחד היישומים היותר קריטיים בארגון ● בגרטנר תולים תקווה בחלונות 8 של מיקרוסופט וטוענים שהיא תפתור את הבעיה

הטמעת מערכות ERP בטאבלטים ובטלפונים חכמים נכשלה ופספסה את השוק – כך עולה ממחקר של גרטנר (Gartner). לדבריהם, התקווה לפתרון הבעיה נמצאת במערכת ההפעלה חלונות 8 (Windows 8), שעתידה לשנות את המציאות ולאפשר לארגונים להעביר לעולם הנייד את אחד היישומים היותר קריטיים בשוק הארגוני.

החדירה המוצלחת לשוק של הטאבלטים דוגמת ה-iPad אפל (Apple) נתנה דחיפה רצינית לעולם הנייד ויצרה את אחד הטרנדים הבולטים בו – ה-BYOD. על פי גרטנר, ה-BYOD מחייב את המנמ"רים להטמיע במכשירים אלה את היישומים הקריטיים ביותר של הארגון, שמאפשרים את העבודה בו, באמצעותו. לדברי נייגל מונטגומרי, עורך המחקר, אחת הסיבות לכך היא שמערכות ה-ERP הן מערכות מורכבות, שמכילות ערימות של שכבות מידע ויישומים. מונטגומרי ציין אמנם שיצרניות ה-ERP עושות מאמצים לפשט את המערכות שלהן על מנת שניתן יהיה להשתמש בהן בעולם הנייד, אולם התוצאה הסופית היא שהן נכשלו ואין אפשרות להציב את המערכות הללו על שולחן העבודה של מחשבי העובדים. עובדה זו גורמת למשתמשים אכזבה רבה ועל המנמ"רים מוטלת המשימה לאבחן מדוע אי אפשר לעשות כן.

גרטנר גם ציינה שהיצרנים נכשלו לתמוך ביישומים שמאפשרים לדמות יכולות של ERP על הטאבלטים, מה שהיה מקל מעט על מצוקתם של המשתמשים. היא הבהירה במחקר, כי המשתמש לא מצפה לקבל את כל יכולות ה-ERP על הטאבלט, אולם בהחלט רואה בו כלי עזר שיוכל לתת לו כמה מהיכולות המרכזיות של יישומים אלה.

חברת המחקר נימקה את הערכתה, כי חלונות 8 תפתור את הבעיה בכך שמערכת ההפעלה הבאה מבית מיקרוסופט (Microsoft), שאמורה לצאת לשוק בקרוב, מספקת חוויית משתמש טובה יותר. עם זאת, לדבריהם, היא תהווה חלופה לתקופת זמן מוגבלת בלבד, מאחר שכניסתה לשוק עתידה להאיץ את המאמצים של יצרניות ה-ERP למצוא פתרונות בעצמם. בנוסף, טוען מונטגומרי, המגמה החדשה תיאלץ את יצרניות הטאבלטים להפסיק לשווק מוצרים שיש להם יכולות ארגונית עסקיות, בעדיפות ראשונה.

על פי הערכה נוספת שעולה מהמחקר, היכולת של חלונות 8 לתקשר טוב יותר עם הטאבלטים ולשווק מוצרים תדרבן יצרני יישומים אחרים להתאים את עצמם לכללי המשחק החדשים.

בגרטנר טוענים, כי יצרניות ה-ERP הגיעו למימדים גדולים מכדי שמישהו יקנה אותן ולכן ממליצה להם חברת המחקר להפסיק להוסיף יכולות חדשות למערכות שהם מייצרים, מבלי היכולת לתמוך בהטמעתן במכשירים ניידים. במקום זאת, גרטנר מציעה ליצרניות אלה להשקיע מאמצים בפישוט היכולת להעביר את מה שקיים לטאבלטים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אינטנטיה

    למערכת M3, באמצעות ממשק המשתמש Smart office ישנו פתרון מלא לכך, ובכך היא מהווה פתרון ה ERP היחידי המספק פתרון מלא לטאבלט ולפתרונות ניידים אחרים.

אירועים קרובים