דיווחים: יבמ מגלה עניין בחטיבת Enterprise Services של RIM

יבמ לוטשת עין לעבר החטיבה ששווייה מוערך, לפי דיווח של בלומברג, בסכום של בין 1.5 מיליארד דולרים ל-2.5 מיליארד דולרים ● בדומה לדיווחים על רכישה אפשרית על ידי סמסונג, ההתפתחויות בפועל תלויות במידה רבה בקבלת הפנים לה יזכו מכשירי בלקברי 10

בעוד ש-RIM עוברת טלטלה של ממש, ויש אף המגדירים את התהליך כ-"חברה שמסתחררת אל מותה", הרי שדווקא החטיבה של RIM שמספקת שירותים לארגונים זוכה לעניין מצד יבמ (IBM) – על פי דיווח של סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg).

"בפנייה בלתי רשמית התעניינו כבר אנשי יבמ באפשרות הרכישה של החטיבה, שמפעילה רשת של שרתים מאובטחים שתומכי במכשירי בלקברי (BlackBerry)", נמסר בידיעה של בלומברג, שנסמכת על מקורות שביקשו לשמור על עילום שם.

שווייה של החטיבה מוערך, על פי הדיווח, בסכום של בין 1.5 מיליארד דולרים ל-2.5 מיליארד דולרים. בידיעה נטען עוד, כי אף גורם לא הביע עדיין עניין ברכישה של החברה כולה או ברכישת החטיבה שמייצרת את מכשירי בלקברי.

סביר להניח שב-RIM לא ימהרו להיענות לאף הצעה לפני ההשקה של מכשירי בלקברי 10 (BlackBerry 10) החדשים, שבהם תולים בחברה תקוות רבות – הם אמורים לחלץ אותה מקשייה ולעצור את הסחף של נטישת המנויים.

עד להשקה של מכשירי בלקברי 10, שנדחתה לתחילת השנה הבאה, הקפיא המנכ"ל, תורנסטן היינס, את כל הפרויקטים שאינם מוגדרים כ-"ליבת" פעילותה של החברה. RIM נמצאת כעת בעיצומו של ארגון מחדש, שבמסגרתו יפוטרו כ-5,000 עובדים בסך הכול.

בדו"ח שפורסם בשבוע שעבר מציינים אנליסטים מחברת Jefferies שניסו גרסת פיתוח "אלפא" של מכשירי בלקברי 10, כי "אנחנו רואים בבלקברי 10 פוטנציאל משמעותי, ואין ספק שהמערכת טובה יותר מבלקברי 7, אך לא סביר שהיא תהיה טובה יותר מ-iOS 6 של אפל (Apple) או תשתווה לאנדרואיד 4.1 (Android 4.1). הסיכוי ש-RIM תשיב לעצמה את נתח השוק שאיבדה לאפל נמוך מאוד".

האנליסטים, ובראשם פיטר מיזק, שנושא בקרדיט "המחבר הראשי" של הדו"ח, סבורים שעל אף שסמסונג נסוגה מהמגעים הראשוניים שהתנהלו עם RIM, הרי שבחברה מדרום קוריאה שוקלים עדיין לחתום על הסכם לרכישת רישיון לבלקברי 10, הן כדי להבטיח את עתידה של החברה והן נוכח הדגש ששמים מנהליה על מערכות הפעלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים