טרנד מיקרו: השימוש במכשירים מהבית משפר את התפוקה – אולם החשש מבעיות האבטחה נשאר

סקרים שערכה החברה מחזקים את ממצאיהם של מחקרים קודמים שקבעו שמגמת ה-BYOD מתחזקת, בשל הגידול בשימוש בעבודה בטלפונים חכמים אישיים ובטאבלטים, ושהארגונים מקדמים את המגמה בברכה בגלל התועלות ביעילות ובתפוקה הנובעות ממנה ● זאת, למרות החששות מבעיות אבטחת מידע וקשיים בניהול רשתות

מגמת ה-BYOD – הביאו את מכשירי הטלפון החכמים האישיים שלכם מהבית לסביבת ה-IT הארגונית – משפרת את התפוקה של העובדים, אולם החשש הקיים מבעיות אבטחה בעינו עומד; כך קובע מחקר חדש של טרנד מיקרו (Trend Micro).

ענקית האבטחה היפנית קיימה שני סקרים ושילבה במחקרה את תוצאותיהם. הסקרים מחזקים את ממצאיהם של מחקרים קודמים שקבעו שמגמת ה-BYOD מתחזקת, בשל הגידול בשימוש בעבודה בטלפונים חכמים אישיים ובטאבלטים, ושהארגונים מקדמים את המגמה בברכה בגלל התועלות ביעילות ובתפוקה הנובעות ממנה. זאת, למרות החששות מבעיות אבטחת מידע וקשיים בניהול רשתות.

"חברות שמתחבטות האם לאפשר לעובדים להביא את המכשירים האישיים למקום העבודה צריכות להפסיק לשאול את השאלה הזאת. ברור שניתן להשיג יתרון תחרותי, אולם כשאתה מטמיע את אמצעי הזהירות הנכונים במקומם", אמר צ'זארה גרלטי, סמנכ"ל לעולם האבטחה הניידת בטרנד מיקרו. לדבריו, "תופעת ה-BYOD מעניקה לחברות יתרון תחרותי, כי היא מספקת חדשנות ויצירתיות במקום העבודה תוך צמצום העלויות הכוללות של הארגון כולו. הנקודה המרכזית היא לא להיות המום מהתפשטות התופעה אלא לקבל אותה, ליישם מדיניות אבטחת מידע ולוודא שהיא ממומשת".

לפי סקר שנערך על ידי פורסטר (Forrester Research) עבור טרנד מיקרו, 78% מהארגונים מנהיגים תוכניות למימוש BYOD ול-60% מהם יש אסטרטגיות לשילוב טלפונים חכמים ביישומים הארגוניים. כמו כן, ל-47% מהארגונים יש תוכניות שכאלה לטאבלטים ולמחשבים ניידים. 70% מהארגונים השיבו, כי הסיבה העיקרית להכנסת המכשירים האישיים היא יעילות העובדים, שהשתפרה בשל כך.

בסקר השני, שנערך על ידי Device Analytics, ל-83% מהארגונים המאפשרים לעובדיהם שימוש במכשירים האישיים יש מדיניות המחייבת אותם להתקין תוכנת אבטחה על המכשירים שלהם. נתון זה משתלב עם נתון אחר בסקר, לפיו 86% ממקבלי ההחלטות בארגונים בארצות הברית, בריטניה וגרמניה אמרו, כי החשש העיקרי שלהם מהמכשירים הוא חיבור מאובטח שלהם לרשת הארגונית.

בעיות אבטחה עלו גם בחלקים אחרים של הסקר. כך, למשל, 47% מהארגונים שמאפשרים לעובדים להשתמש במכשירים הניידים האישיים שלהם נתקלו בבעיות אבטחת מידע בשל כך. במקרים רבים, אובדן מידע שכזה, או דליפתו, הביאו לשינויים מיידיים בתחום מדיניות אבטחת המידע הארגונית: 45% הגבילו מיידית את הגישה ליישומים ולנתונים ו-43% מהם הנחו את העובדים להטמיע במכשיריהם האישיים תוכנות אבטחת מידע. עוד עולה מהנתונים שרק 12% מהארגונים חסמו את השימוש במכשירים אישיים בעקבות אירוע אבטחת מידע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים