סקירה: מחשב נייד dv6 של HP

מחשב הגיימרים של HP עלול להפתיע במבט ראשון, שכן הוא כולל מסך 15.6 אינץ' בלבד ● אולם, עם מעבד שמגיע ל-3.1 ג'יגה-הרץ במצב טורבו, 8 ג'יגה-בייט של זיכרון RAM, כונן קשיח בנפח 1 טרה-בייט, יכולת גרפיות גבוהה וזמני עבודה טובים למדי - ה-dv6 מהווה מחשב מהנה ומוצלח במיוחד ● ציון סופי: 91

האם מחשב נייד שמיועד למשחקים חייב לכלול מסך 17 אינץ' ומעלה? אחרי הכל, אולי אפשר להסתפק במסך 15.6 אינץ' שכולל כרטיס תצוגה מתאים עבור המשחקים המתקדמים? ואולי בכלל צריך לבחור במסך 15.6 אינץ', קל ונייד יותר, אשר מתאים לכל המשפחה? ב-HP החליטו ללכת על האופציה השניה. שכן, אם להסיק מה-dv6-6b19ej, החברה ייעדה את המחשב כך שיענה על צרכים בידוריים: גלישה ברשת, מוזיקה, סרטים, ומעל כולם – משחקים.

מעבד
המעבד שנמצא בליבת ה-dv6 הוא מעבד ארבע ליבות ושמונה נימי עבודה. הוא אמנם פועל במהירות בסיסית של 2.2 ג'יגה-הרץ בלבד, אך יכול להגיע ל-3.1 ג'יגה-הרץ במצב טורבו, וכל זאת במעטפת תרמית של 45 וואט בלבד. זה בהחלט לא יותר מדי עבור ארבע ליבות, במיוחד שלא מדובר במחשב אולטרה-בוק (Ultrabook) או משהו שאפילו מנסה להיות דומה לו. המדובר במעבד ששייך למשפחת ה-Sandy Bridge, אך בין אם נרצה או לא, מחשבים המבוססים על מעבדי ה-Ivy Bridge החדשים עדיין לא ממש הציפו את השוק, והמרחק לשם עוד רב.

זיכרון
המחשב כולל לא פחות מ-8 ג'יגה-בייט זיכרון RAM עם הרכישה, ומצויד בכונן קשיח בנפח של 1 טרה-בייט – מספיק מקום ללא מעט משחקים. כרטיס התצוגה שהוא מציע, ה-Radeon HD 6770M, מגיע עם 2 גי'גה-בייט זיכרון עבודה ייעודי, ונותן מענה עבור הרוב המוחלט של הגיימרים. אמנם הוא לא שייך לשורה הראשונה של כרטיסי התצוגה שמשולבים במחשבים הניידים, שכן גם AMD וגם Nvidia רעננו את ההיצע שלהן, אך צריך להודות שנתקשה למצוא משחק שלא יעבוד היטב עם כרטיס התצוגה הזה, כל שכן ברזולוציה המלאה שמציע המסך – HD מלא או 1,920×1,080.

אם כן, לפחות על הנייר, המחשב מציע חבילה לא רעה בכלל. אך נחזור לשאלה עמה פתחנו: אחרי שאתם מודעים למפרט, האם עדיין מפריע לכם שמדובר במחשב עם מסך 15 אינץ', או שניתן להסתפק בו?

סאונד
בין צירי המסך נמצא רמקול ארוך. רמקול זה, יחד עם עוד שניים שנמצאים בקדמת המחשב, הם ערכת הקול של המותג Beats Audio. איך זה בא לידי ביטוי בזמן השימוש? איכות קול גבוהה מאוד במשחקים, אבל הבס לוקה בחסר. כך, יכול להיות שתרגישו שחסר לכם משהו בשביל חוויה מוזיקלית מלאה. עם זאת, מדובר ברמקולים מאוד חזקים בהשוואה לסטנדרט המקובל במחשבים ניידים. לרוב לא תזדקקו לאוזניות בזמן משחק.

מקלדת ועכבר
משטח השליטה גדול ונוח לשימוש, אך לפעמים האצבע נתקעת מעט בתזוזה. שני כפתורי העכבר מגיבים היטב. המקלדת, שכוללת גם לוח מספרים מלא, נוחה למדי. המקשים אולי לא מספקים חוויה ברמה ששווה באיכותה לזו של מקלדת במחשב ThinkPad, אבל הירידה שלהם מספיק עמוקה, והם מגיבים טוב גם עבור אלו שנוהגים להקליד רבות ובצורה מהירה. ההפרדה ביניהם סבירה בהחלט, כמקובל במקלדות הצ'יקלט (Chicklet) שהשתלטו כמעט לחלוטין על תחום המחשבים הניידים.

החיבור בין מקשי הפונקציה לתוכנות השליטה והעזרים של המחשב קצת פחות מוצלח. משום מה יש השהיה קטנה בין לחיצה על מקש פונקציה מתאים ועד לפתיחת היישום. במקרה של כפתור הפעלת הדפדפן, שנמצא ליד כפתור ההפעלה/כיבוי של המחשב, התגובה הרבה יותר מהירה.

אחת ההפתעות החיוביות במחשב זה היא זמן העבודה שלו. במבחנים גילינו שמבחן הפרודוקטיביות של MobileMark 2007 הניב קצת יותר מחמש וחצי שעות עבודה. אז נכון, אין ספק שבמשחקיות מלאה המחשב לא יחזיק מעמד כל כך הרבה זמן, אולם יש לזכור שניתן לשחק בו כשעתיים מבלי לחפש שקע חשמלי בסביבה.

יכולות
בתחום המשחקיות הוכיח המחשב את עצמו במבחן Heaven, שבודק באופן אינטנסיבי את היכולת של המחשבים לתמוך ב-DirectX 11. התוצאה: 288 נקודות ברזולוציה הטבעית והמלאה של מסך המחשב – 1,920×1,080. פשוט ציון מעולה, שמעיד על קצב הצגת מסגרות של 11.5 לשנייה. ברזולוציה כזו, ועם דחיפת היכולות של הכרטיס כמעט עד הקצה, מדובר בקצב איכותי ביותר.

במבחנים הכלליים יותר השיג המחשב תוצאות נאות, אך לא מעבר לכך. ההשוואה היחסית שלו היא מול מחשבי הקצה העליון. זה בא לידי ביטוי עם 2,495 נקודות במבחן PCMark 7 Basic, ועם 8,860 נקודות ב-PCMarkVantage. קצב כיווץ של 2,819 קילו-בייט לשנייה במבחן WinRAR היה צפוי וגבוה לאור המעבד שמותקן בו.

מחיר
בשורה התחתונה, איך שלא נבחן זאת, ה-dv6 הוא מחשב מהנה ומוצלח. הבחירה במסך 15.6 אינץ' לא מהווה חסרון, אלא להפך: המחשב מותאם לכל בית. עם משקל של 2.91 ק"ג, אפילו הניידות שלו סבירה, בטח כאשר מדובר בזמני עבודה טובים. בנוסף, המחיר משחק תפקיד חשוב: הבחירה במסך קטן יותר, שעדיין תומך ברזולוציית HD מלאה, מובילה למחיר שוק של כ-5,200 שקלים – נמוך משמעותית ממחשבי משחקים מסיביים. בהפרש שמתקבל ניתן אפילו לרכוש מסך 23 אינץ' טוב לשולחן העבודה, ועוד להישאר עם קצת עודף. אנחנו אהבנו.

ציון סופי: 91

מעבד: Intel Core i7-2670QM, במהירות 2.2 ג'יגה-הרץ
ערכת שבבים: Intel HM65
זיכרון: 8 ג'יגה-בייט RAM מסוג DDR3, במהירות 1,333 מגה-הרץ
כונן קשיח: 1 טרה-בייט במהירות 5,400 סל"ד
כונן אופטי: צורב DVD רב שכבתי
מסך: 15.6 אינץ'
רזולוציה מרבית: 1,920×1,080
כרטיס תצוגה: AMD Radeon HD 6770M עם 2 ג'יגה-בייט זיכרון ייעודי
קישוריות: רשת מקומית, 802.11n, בלוטות' 3.0, תמיכה ב-WiDi
חיבורים: 2xUSB 2.0, 2xUSB 3.0, VGA, HDMI, RJ-45
תוספות: קורא כרטיסי SD, מצלמה TrueVision HD
סוללה: ליתיום יון, 6 תאים, 4400mAh
מערכת הפעלה: Windows 7 Home Premium
מידות: 352x247x38 מ"מ
משקל: 2.91 קילוגרמים

HP

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים