נס תקים ותתפעל את המסלקה הפנסיונית של משרד האוצר בפרויקט ענק בהיקף עשרות מיליוני שקלים

עם סיום השלב הראשון של הפרויקט, ברבעון השני של 2013, תאפשר המסלקה העברת כספים ומידע מלא ומהימן לסוכנים וליועצים פנסיונים, בהתאם לבקשת החוסך ● המסלקה, מסר משרד האוצר, תייעל תהליכי עבודה, תקל על שיווק וייעוץ פנסיוני ותאפשר לציבור נגישות למידע על חיסכון פנסיוני ● בהיבט הטכנולוגי תתבסס המערכת שתיושם על תשתית מיקרוסופט, ותכלול מערכת Dynamics CRM, שרתי BizTalk, פלטפורמת SharePoint ופתרונות של נס למגזר הפיננסי

עובדי פרטנר ישלמו פחות דמי ניהול על קרנות הפנסיה שלהם. צילום: אימג'בנק

נס ישראל תקים ותתפעל את המסלקה הפנסיונית במשרד האוצר – כך הודיעה הבוקר (א') ענקית המיחשוב הישראלית. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי הוא עומד על עשרות מיליוני שקלים. הפרויקט יחל בתקופה הקרובה ויבוצע בשלבים. השלב הראשון, במסגרתו המסלקה כבר תעלה לאוויר ותופעל, צפוי להסתיים ברבעון השני של 2013.

המסלקה, מסר משרד האוצר, תייעל תהליכי עבודה, תקל על שיווק וייעוץ פנסיוני ותאפשר לציבור נגישות למידע על חיסכון פנסיוני. ההתייעלות והפחתת העלויות כתוצאה משימוש במסלקה, נמסר, יאפשרו את ההוזלה של דמי הניהול בחיסכון הפנסיוני. החוזה שייחתם עם נס בשבועות הקרובים כולל תחזוקה של המערכת למשך עשור.

עם סיום השלב הראשון של הפרויקט, ברבעון השני של 2013, תאפשר המסלקה העברת כספים ומידע מלא ומהימן לסוכנים וליועצים פנסיונים, בהתאם לבקשת החוסך. היקפו הכספי של שלב זה עומד על כעשרה מיליון שקלים. עם השלמת השלבים הבאים של הפרויקט יוכלו חוסכים לבצע פעולות אישיות ולבקש מידע באמצעות המסלקה. על פי הצעתה של נס, גופים מוסדיים לא יידרשו לשלם עבור שירותי המסלקה, כך שהפעלתה תפחית את עלויות ניהול החיסכון הפנסיוני. כמו כן, מסר משרד האוצר, תעריפי השירותים השונים ללקוחות המסלקה לא יתייקרו במשך השנים.

בשלב השני של הפרויקט, שיסתיים ברבעון השני של 2014, תתאפשר סליקת מידע לחוסכים וסליקת בקשות פעולה בין בעלי רישיון וחוסכים, לבין גופים מוסדיים. בשלב השלישי של הפרויקט, שמתוכנן לסוף 2014, תתאפשר סליקת כספים בין גופים מוסדיים ובין חוסכים ובעלי רישיון לגופים מוסדיים – ללא מעסיקים. בשלב הרביעי של הפרויקט, שיושלם במחצית 2015, יתאפשר שילוב של מעסיקים בשירותי סליקת כספים ומידע.

בהיבט הטכנולוגי, המערכת שתיושם תתבסס על תשתית מיקרוסופט (Microsoft), ותכלול מערכת Dynamics CRM, שרתי BizTalk, פלטפורמת יישומי ה-ווב SharePoint וכן פתרונות של נס שפותחו על ידה במיוחד למגזר הפיננסי.

המערכת תשרת ארבעה סוגי משתמשים. בקבוצה הראשונה נכללים 80 גופים מוסדיים, לרבות בנקים, חברות ביטוח, קרנות פנסיה, קרנות גמל וקרנות השתלמות. הקבוצה השנייה כוללת מאות יועצים פנסיוניים בבנקים ויועצים מוסמכים עצמאיים. בקבוצה השלישית נכללים מיליוני החוסכים. הקבוצה הרביעית מכילה את מאות אלפי המעסיקים במשק.

פרופ' עודד שריג, הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון, הודיעה לפני כשנה על כוונתו להקים מסלקה פנסיונית. לשם כך הוקמה ועדת מכרזים משותפת בראשות סגן בכיר לחשבת הכללית, שחברים בה נציגים מאגף שוק ההון, הביטוח והחיסכון, אגף החשב הכללי והלשכה המשפטית במשרד האוצר. בכתיבת המכרז ובבחינת ההצעות הסתייעה הוועדה גם בחברת דב הלפרין-HMS יועצים.

סגן שר האוצר, הרב יצחק כהן (ש"ס), אמר כי "אחד הנושאים הראשונים עליהם שמתי את הדגש בתחילת הקדנציה היה לפעול להקמתה של מסלקה פנסיונית בישראל, מוקדם ככל הניתן. ביסוד ההחלטה עמדה ההכרה שהקמת המסלקה תתרום רבות לשכלול התחרות בשוק החיסכון ארוך הטווח, לשיפור השירות הניתן לצרכנים ולהוזלת העלויות. הקמת המסלקה מעידה על מחויבות משרד האוצר לשמור על אינטרס ציבור החוסכים, ולוודא כי כספי הפנסיה ינוהלו באופן יעיל ושקוף".

הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון, פרופ' שריג, הוסיף כי "אגף שוק ההון, הביטוח והחיסכון מייחס חשיבות רבה להקמת המסלקה ככלי לפיתוח ולשכלול שוק החיסכון הפנסיוני. המסלקה תביא לקפיצת מדרגה בטיב השירות הניתן ללקוחות ותייעל תהליכים בשוק החיסכון הפנסיוני כולו".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. קרן לייזר

    שרפיינט? ביזטוק? אללה יסטור מה הולך להיות שם.... אם זה היה תלוי בחברות הIT הישראליות גם את התוכנה של רכב החלל ששלחו למאדים היו מבסים על שרפויינט.... אוסף של נפלים...

  2. מישהו שמבין

    בואו ניפגש ברבעון השני של 2013 ...

  3. יובל

    עוד בזבוז כספים... למה המדינה לא לוקחת את האחריות המלאה לקרנות הפנסיה? סתם לשלם ריביות ועמלות לגופים חיצוניים?!

אירועים קרובים