מחקר: שניים מכל שלושה עסקים חוו הונאה מקוונת

ל-73% מהעסקים נגנב כסף באופן מקוון ול-61% מהעסקים נגרם מכך הפסד כספי - כך עולה ממחקר שערך מכון פונמון ● בכ-70% מהפעמים הבנקים לא השיבו לאותם ארגונים את כל או רוב הכסף, אולם למרות זאת, הארגונים לא ששים לעזוב אותם ● עוד עולה מהמחקר, כי ארגונים הגבירו באחרונה את השימוש שלהם בבנקאות מקוונת בכלל וניידת בפרט

ההונאות המקוונות ממשיכות להיות נפוצות גם השנה – כך עולה ממחקר חדש שביצע מכון פונמון (Ponemon Imstitute). המכון גילה ששניים מכל שלושה עסקים חוו הונאה מקוונת ושלשיעור דומה של עסקים נגרם נזק כספי כתוצאה מכך.

על פי המחקר, ל-73% מהעסקים נגנב כסף באופן מקוון, כלומר – בוצע תשלום לכאורה שלאחריו נשלחה סחורה, לפני שנתגלה שהעברת הכספים מזויפת. בסופו של דבר, ל-61% מהעסקים נגרם מכך הפסד כספי. במרבית הפעמים – כ-70% – הבנקים לא השיבו את הכספים שנגנבו, או את חלקם, לארגונים שמהם בוצעה הגניבה. למרות זאת, רק 40% מאותם עסקים העבירו את חשבונם לבנק אחר.

המחקר סקר אלף עסקים קטנים ובינוניים (במונחי ארצות הברית), שמונים פחות מ-200 עובדים ובעלי מחזור שנתי שנמוך מ-100 מיליון דולרים. עוד עולה ממנו, כי בשנה האחרונה הגבירו עסקים את השימוש שלהם בבנקאות מקוונת. מספר הארגונים שכל פעילותם הבנקאית היא מקוונת עלה מ-9% ב-2010 ל-20% השנה ומחצית מהעסקים מנהלים יותר מ-50% מפעילותם הבנקאית ברשת.

השימוש בבנקאות מקוונת ניידת רשם אף הוא עלייה תלולה, לפי תוצאות המחקר. כמות הארגונים שביצעו את פעילותם מול הבנקים שלהם ממכשירים ניידים זינקה מ-23% ב-2010 ל-54% השנה.

נתון מעניין נוסף שהעלו החוקרים מראה ש-72% מהארגונים תופסים את המוסדות הפיננסיים שלהם כאלה שאחראים למניעת הונאות ולאבטחת החשבונות שלהם. על פי פונמון, "נתון זה אולי מסביר מדוע הטמעת כלים למניעת הונאות לא גדלה מאז 2010". כמו כן, עולה מהמחקר ש-43% מהארגונים לא שינו את מדיניות אבטחת המידע שלהם גם לאחר שחוו הונאה מקוונת.

על פי פונמון, "המחקר מניב כמה תוצאות מוכרות, אבל עדיין – תוצאותיו מביכות". החוקרים ציינו ש-"ההונאות המקוונות ממשיכות להכות את רוב העסקים, שממשיכים לראות במוסד הפיננסי שלהם את האחראי העיקרי לאבטחת הערוץ המקוון. למרות זאת, ארגונים עדיין לא משפרים את ההגנה שלהם, ורובם ממשיכים להפסיד כסף בגלל הונאות מקוונות. בנוסף, הם מפגינים גישה סלחנית כלפי הבנקים שלהם לאחר שהם חוו הונאות מקוונות והפסידו כספים".

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לוועידת mPAY Israel 2012 – הארנק האלקטרוני של העתיד

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים