ירידה דרמטית ברווח הנקי של הוט: צנח ברבעון השני של השנה ב-95% ובמחצית הראשונה – ב-60%

ברבעון השני של השנה עמד הרווח הנקי של החברה על ארבעה מיליון שקלים ובמחצית הראשונה הוא הגיע ל-63 מיליון ● הסיבה לירידה התלולה ברווחיות היא הסכומים הניכרים שנאלצה הוט להוציא במהלך הרבעון עקב כניסתה לשוק הסלולר ● לעומת זאת, ההכנסות של החברה עלו ב-25% - הן ברבעון והן במחצית

הרווח הנקי של הוט (HOT) רשם ירידות דרמטיות – הן ברבעון השני של 2012 והן במחצית הראשונה שלה. מהתוצאות הכספיות שפרסמה החברה הבוקר (ב') עולה, כי הרווח הנקי שלה צנח ברבעון ב-95% לארבעה מיליון שקלים בלבד לעומת 74 מיליון ברבעון השני אשתקד. במחצית הראשונה כולה רשם הרווח הנקי של החברה צלילה של 60% ל-63 מיליון שקלים בהשוואה ל-158 מיליון בתקופה המקבילה ב-2011.

הסיבה העיקרית לירידה התלולה ברווח הנקי היא הגידול החד – של 38% – שרשמה הוט במהלך הרבעון בהוצאות הכלליות שלה, עקב כניסתה לשוק הסלולר. אלה עמדו על 929 מיליון שקלים אל מול 673 מיליון.

לעומת זאת, ההכנסות של החברה גדלו ב-25% – הן במהלך הרבעון השני של 2012 והן במחצית הראשונה כולה. במהלך הרבעון חצו הכנסותיה של החברה בפעם הראשונה את רף מיליארד השקלים ועמדו על 1.03 מיליארד בהשוואה ל-824 מיליון, בעוד שבמחצית הן הגיעו ל-2.06 מיליארד שקלים אל מול 1.65 מיליארד.

הוט רשמה ירידות גם ברווח התפעולי שלה. בששת החודשים הראשונים של השנה הוא קטן ב-24% ועמד על 235 מיליון שקלים לעומת 308 מיליון בחציון הראשון של 2011 ואילו ברבעון הוא צנח ב-43% ל-89 מיליון שקלים בהשוואה ל-156 מיליון. ההוצאות התפעוליות הרבעוניות של הוט עלו ב-40.68% ועמדו על 664 מיליון שקלים אל מול 472 מיליון.

סעיף נוסף בו רשמה הוט עלייה בולטת במהלך הרבעון הוא ההוצאות הגולמיות. אלה גדלו ברבעון ב-32% ל-265 מיליון שקלים לעומת 201 מיליון. הרווח הגולמי שלה עלה ב-23.11% ל-767 מיליון שקלים בהשוואה ל-623 מיליון והרווח הגולמי השולי שלה עמד על 74.32% אל מול 75.6%.

ה-EBIDTA של הוט רשמה ברבעון השני עלייה קטנה – של 3% – ל-70 מיליון שקלים לעומת 68 מיליון. ה-EBIDTA  השולי עמד על 36% בהשוואה ל-44%.

החברה גייסה במהלך החודש וחצי האחרון של הרבעון השני, מאז שנכנסה לשוק הסלולר, 142 אלף מנויים.

סטלה הנדלר, יושבת ראש קבוצת הוט, אמרה לאחר פרסום התוצאות, כי "במהלך הרבעון השני השקנו את רשת הסלולר החדשה בטכנולוגיית UMTS ועד עכשיו (יותר מחודש לאחר תום הרבעון השני) יש לנו מעל לרבע מיליון לקוחות. הוט נערכת לטווח הארוך בכל תחומי פעילותה, ובהתאם – ממשיכה בתוכנית ההשקעות הנרחבת. במחצית הראשונה של השנה השקענו יותר מ-850 מיליון שקלים, מתוכם כרבע מיליארד בהקמת התשתית הסלולרית והיתר בשדרוג רשת הכבלים ובציוד קצה בבתי הלקוחות. במקביל, הקבוצה נערכת לשינוים הרגולטוריים הצפויים בשוק התקשורת בכלל ובשוק הטלוויזיה בפרט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים