רמו"ט מחקה לנס-גילון מאגר מידע לא חוקי שהיה ברשותה

הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע קיימה הליך פיקוח לבדיקת מקורותיו של מאגר המידע, בחשד כי נאסף בניגוד לחוק ונעשה בו שימוש שלא למטרות המורשות ● בהליך נמצא, כי המאגר כלל מידע מקובץ מרשם האוכלוסין הגנוב שהועלה לרשת האינטרנט, אגרון, ומידע מעותקים של פנקסי בוחרים שהושגו שלא כדין ● עו"ד יורם הכהן, ראש רמו"ט: "על החברות להבין שלא נאפשר הפקת רווחים על בסיס מקורות מידע לא חוקיים"

מפקחי רמו"ט (ר"ת הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע) במשרד המשפטים מחקו מאגר מידע של נס-גילון, שכלל פריטי מידע גנובים.

מאגר המידע נקנה מגילון תובנה עסקית, אשר רכשה אותו בעבר מתכלית שיווק מבסיסי נתונים. המאגר שימש למתן מגוון שירותי מידע, לרבות טיוב והעשרת נתונים של מאגרי מידע אישי בחברות שונות, והעברת רשימות תפוצה מפולחות ומאופיינות אודות אנשים לחברות ועסקים שונים במשק, למטרות דיוור ישיר.

מפקחי רשם מאגרי מידע ברמו"ט קיימו הליך פיקוח לבדיקת מקורותיו של מאגר המידע, בחשד כי המידע נאסף בניגוד לחוק ונעשה בו שימוש שלא למטרות המורשות. הליך הפיקוח העלה, כי המאגר כלל מידע מקובץ מרשם האוכלוסין הגנוב שהועלה לרשת האינטרנט, אגרון, ומידע מעותקים של פנקסי בוחרים שהושגו שלא כדין. בשל כך, אנשי נס ביקשו להפסיק את מתן השירותים על בסיס מאגר המידע, מחקו אותו באופן מלא והסירו את המידע האמור מפנקס מאגרי המידע. ביעור המידע נערך במשרדי נס, בנוכחות בכירי נס ונס-גילון, בפיקוחם של מפקחי רשם מאגרי המידע. נס-גילון הגישה לרשם תצהירים והתחייבויות להימנע מכל פעילות במידע שהיה כלול במאגר.

ממשרד המשפטים נמסר, כי "שלוש החברות נס, גילון ותכלית, שבבעלותן היו מאגרי המידע, אינן מורשות עוד לספק שירותי דיוור ישיר בהתאם לחוק הגנת הפרטיות".

עו"ד יורם הכהן, ראש רמו"ט ורשם מאגרי מידע, אמר כי "ליבת עיסוקן של חברות המספקות שירותי דיוור ישיר, לרבות העשרת מידע וטיובו, הוא סחר במידע אישי. עליהן להבין שלא נאפשר הפקת רווחים על בסיס מקורות מידע לא חוקיים". הוא הוסיף, כי "על הציבור להיזהר בקניית מידע לדיוור ישיר או זכות שימוש בו, ולדעת שעצם רישומו של מאגר מידע אינו מעיד על חוקיות המידע".

מנס נמסר, כי "בשנת 2010 רכשה נס טכנולוגיות את חברת גילון. בעת הרכישה, היה ברשות גילון מאגר מידע בעייתי שרכשה בעבר מחברה אחרת. מאז ועד היום נס לא עשתה כל שימוש במאגר, ופעלה בשיתוף עם רמו"ט למחיקת המאגר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    לשלול לחברות העבריינות את רישיון החברה שלהן... זהו הכלי היחידי שיוכל להבטיח אכיפה..

אירועים קרובים