טלטלה בעולם ה-ERP: טבע תטמיע סאפ במקום אורקל בפרויקט ענק בהיקף 800 מיליון שקלים

הסיבה העיקרית להגירה הדרמטית, היא שורה של רכישות שביצעה טבע - בהיקף של מיליארדי דולרים, במסגרתן קנתה חברות תרופות שהפעילו את מערכות ה-ERP של סאפ ● לאנשים ומחשבים נודע, כי בימים אלה מתמודדים כמה אינטגרטורים על יישום פרויקט הענק, ביניהן אקסנצ'ר ישראל ויבמ ישראל ● הפרויקט צפוי להתחיל ברבעון הראשון של 2013 ולהימשך כמה שנים ● לא נמסרה תגובה מטבע, מאורקל ישראל ומסאפ ישראל

ענקית התרופות טבע, המהווה את אחד מלקוחות ה-ERP הגלובליים הגדולים של אורקל (Oracle) העולמית, החליטה לעבור למערכת ERP של סאפ (SAP) – כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט צפוי להתחיל ברבעון הראשון של 2013 ולהימשך כמה שנים. הוא יתבצע באופן מדורג, בשל מורכבותו. במסגרת הפרויקט יפותחו ממשקים בין שתי מערכות ה-ERP עבור התקופה בה שתיהן תעבודנה. המדובר בפרויקט בעל היקף כספי עצום, העומד על כ-800 מיליון שקלים. לאנשים ומחשבים נודע עוד, כי בימים אלה מתמודדים כמה אינטגרטורים על יישום פרויקט הענק, ביניהן אקסנצ'ר (Accenture) ישראל ויבמ (IBM) ישראל.

הסיבה העיקרית להגירה הדרמטית, היא שורה של רכישות שביצעה טבע – בהיקף של מיליארדי דולרים, במסגרתן קנתה חברות תרופות שהפעילו את מערכות ה-ERP של סאפ. על כן, הוחלט לבחון מחדש את סוגיית ההגירה של החברות הנרכשות למערכת ה-ERP הקיימת של אורקל בטבע. במקביל, פנו בכירים בסאפ העולמית לבכירי טבע, והציעו להם הצעה אטרקטיבית במיוחד להגירה של מערך ה-ERP מאורקל לסאפ. זאת, בין היתר, משום שטבע משמשת נושא לגאווה כלקוח של אורקל. הנהלת טבע דנה בנושא בחודשים האחרונים, ולבסוף הוחלט על יציאה לפרויקט הענק, במסגרתו תעבור החברה ל-ERP של סאפ.

גיל ים, מנמ"ר טבע - מהגר ל-ERP של סאפ ומקים דטה-סנטר ענקגורם המעורה בנושא העריך, כי ייתכן וההחלטה על ההגירה נבעה גם מתחושה שהייתה לאנשי אורקל ישראל, לפיה טבע "בידיים שלהם" – תחושה שהייתה לצנינים לאנשי טבע.

טבע היא לקוח ותיק של אורקל: כבר בשנת 2002 הטמיעה החברה את מערכת Oracle Applications כפלטפורמה ליישום בעסקיה השונים בעולם, שכללו מודולים בנושאי ניהול מערך הייצור, ניהול המשאבים, ניהול משאבי אנוש, פיננסים וניהול שרשרת האספקה והמכירות.

המערכת של סאפ שתוטמע בענקית התרופות, כוללת מודולים רבים בתחומים הפיננסיים, הלוגיסטיים, התכנון, הרכש, המלאי, ניהול רצפת הייצור, האיכות, משאבי האנוש, ניהול פרויקטים ו-CRM. זאת, לצד מודולים מגזריים שיוטמעו, אותם פיתחה ענקית היישומים הגרמנית עבור עולם הפרמצבטיקה.

טבע מגלגלת מחזור מכירות שנתי של 18.3 מיליארד דולרים. היא מעסיקה כ-46 אלף עובדים, 8,000 מתוכם בישראל. טבע היא חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, ובשנה החולפת היא ייצרה 71 מיליארד כדורים. מטעמי רגולציות, 6,000 מעובדי החברה הם עובדי הבטחת איכות ובקרת איכות. מטה החברה העולמית שוכן בפתח-תקווה והיא מפעילה 160 אתרים בעולם.

לטבע שני מרכזי מיחשוב גדולים, האחד בארץ והשני בארה"ב, וכן 74 מפעלים ברחבי העולם. מערך המיחשוב של החברה מונה 1,400 עובדים, מהם 450 בישראל. באחרונה פורסם, כי טבע הקימה דטה-סנטר תת-קרקעי חדש, בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. את הפרויקט ביצעו אנשי המחשוב של טבע בשיתוף החברות אלכסנדר שניידר ומגלקום, והוא בוצע במרכז הלוגיסטי של ענקית התרופות באזור התעשייה חבל מודיעין.

מימין (נגד כיוון השעון): מיקי מגדל, מנכ"ל סאפ ישראל. צילום: קובי קנטור; משה חורב, סגן נשיא באורקל העולמית ומנכ"ל אורקל ישראל; יעקב בן אדיבה, מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל; ריק קפלן, מנכ"ל יבמ ישראל

הצורך בהקמת הדטה-סנטר נבע מהגידול המואץ של החברה – הן גידול אורגני והן גידול הנובע מרכישת חברות – שהביאו להגדלת כמות מערכות המיחשוב עימן נדרש להתמודד, כמו גם לגידול בכמות הנתונים שנדרש לטפל ולאחסן. הדטה-סנטר מתפרס על פני 1,400 מ"ר, 800 מתוכם לטובת מערכות המיחשוב. המתקן מוכן למפגעים פיסיים ובעל זמינות גבוהה סביב בשעון. המידע שמאוחסן בו מגובה במתקן של Med-1 לצד גיבוי נוסף בחו"ל.

לא נמסרה תגובה מטבע, מאורקל ישראל ומסאפ ישראל.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד

    לא כל כך מבין מה הבעיה. SAP הרבה יותר טובה מאורקל, וחברה מובילה כמו טבע צריך שתיהיה לה המערכת הטובה ביותר, במיוחד שלטבע אין בעיה של מזומנים טבע צריכה לקחת מנהל מומחה SAP מטעמה, ולדעת לבחור יועצים מומחים אחרת הפרוייקט יכול לעלות כפול.

  2. אלון

    ומה תעשה טבע עם עובדי ה IT שלה שמתמחים ב SAP? תשאיר אותם ? תנסה להכשיר אותם בכמה שנים ? הבעיה של טבע היא שבמקום לקחת יועצים מובילים הם פונים לחברות שכאילו מובילות בתחום, ורק בגלל שהם גלובליות . קיימים בארץ יועצי SAP מעולים (רובם עצמאיים) אשר נחשבים מעולים גם ביחס ליועצים בעולם

  3. מיכאל בן גור

    ענק. 10 שנים זה מחזור חיים קצר למערכת erp מענין אם יהיה מי שיחשב roi על הפרויקט של אורקל אפליקישיינס

אירועים קרובים