דיסני מציגה: ממשק מגע אינטראקטיבי המבוסס על צמחים

הממשק, המכונה בלטינית Botanicus Interactus, מאפשר זיהוי פעולות שונות בנקודת המגע, בהן נגיעה, לחיצה ושפשוף – ואף זיהוי קרבה ● המדובר בתהליך המאפשר זיהוי תדרים רב יותר מאשר בממשקים הקיימים בטלפונים החכמים ובטאבלטים

המצאה חדשה של מעבדות המחקר של דיסני (Disney Research Labs) מאפשרת להשתמש בצמח טבעי או מלאכותי כממשק ריבוי מגע אינטראקטיבי. הפיתוח החדש מאפשר זיהוי פעולות שונות בנקודת המגע, בהן נגיעה, לחיצה ושפשוף – ואף זיהוי קרבה.

הממשק, המכונה בלטינית Botanicus Interactus, משתמש באלקטרודה המוטמנת באדמה שבה נשתל הצמח. זו שולחת סימנים למערכת נוספת, אשר מזהה את האותות השונים שמתקבלים. המערכת מבוססת על תהליך שנקרא חישה קיבולית בסריקת תדרים (Swept Frequency Capacitive Sensing). ההבדל בין תהליך זה לבין החישה קיבולית הרגילה שנמצאת בשימוש במכשירים דוגמת טלפונים חכמים וטאבלטים, הוא ביכולת לזהות מגוון רחב של תדרים, זאת בניגוד למכשירים שמוכרים לנו כיום, בהם מתבצע זיהוי עבור תדר אחד בלבד.

על פי החברה, "Botanicus Interacticu היא טכנולוגיה שנועדה לתכנן סביבות בעלות יכולת תגובה גבוהה מאוד המבוססות על צמחים. בנוסף, הטכנולוגיה עונה על צורך בפיתוח צורות חדשות של אינטראקציות המבוססות על אורגנים חיים, וכן כדי לתכנן ממשקים אורגניים חודרים ומתפשטים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים