בינת יישום הטמיעה מערכת שינוע פרי פיתוחה במחצבת אבן וסיד; ההיקף 1.2: מיליון שקלים

הפרויקט כלל פיתוח תוכנה ייעודית שנכתבה לטובתו, תוך שימוש במוצרים גנריים עם אינטגרציה ופיתוח של בינת יישום, ופיתוח מודולים מיוחדים שעונים לצרכי המחצבה ● כמו כן, הוא כלל אספקת ציוד והתקנת עמדת קיוסק לשרת מקומי המנהל את השקילות במחצבה; הטמעת שרת מרכזי לכל המחצבות, לצד שרת מקומי לכל אחת מהן; והתקנה, בכל מסלול, של מסך מגע שיודע לעבוד בשמש ישירה

בינת יישום מערכות, מקבוצת רד בינת, פיתחה והטמיעה את Smart Gate – מערכת שינוע – במחצבת אבן וסיד במודיעין, שעוסקת באספקת חומרי גלם לבנייה. הפרויקט החל לפני כמה חודשים והמערכת עלתה לאוויר לפני ימים אחדים. היקפו הכספי של הפרויקט עומד על 1.2 מיליון שקלים. בהמשך השנה תוטמע המערכת בשלוש מחצבות נוספות של אבן וסיד.

הפרויקט כלל פיתוח תוכנה ייעודית שנכתבה לטובתו, תוך שימוש במוצרים גנריים עם אינטגרציה ופיתוח של בינת יישום; פיתוח מודולים מיוחדים שעונים לצרכי המחצבה; אספקת ציוד והתקנת עמדת קיוסק לשרת מקומי המנהל את השקילות במחצבה; הטמעת שרת מרכזי לכל המחצבות, לצד שרת מקומי לכל אחת מהן; והתקנה, בכל מסלול, של מסך מגע שיודע לעבוד בשמש ישירה.

עוד פיתחו אנשי בינם יישום מודול שער חכם, לפיו כל משאית יוצאת מהשער שנפתח במיוחד בשבילה, ורק משאית שהונפקה לה תעודת משלוח יכולה לצאת מהמפעל.

מהחברה נמסר, כי המערכת החדשה צפויה לשנות את תהליך עבודתם של נהגי משאיות המגיעים לאתרי העמסה שונים ולהפוך אותו לפשוט ויעיל יותר. בשל מימוש הפרויקט, תהליך השינוע נראה כך: לאחר העמסת החומר על המשאית היא מובלת לעמדת בקרה, שבה הן הנהג והן המשאית מזוהים באופן אוטומטי על ידי חיישני RFID. בתום הזיהוי נדרש הנהג להזין באמצעות מסך מגע נתונים הנוגעים לסוג החומר שהועמס וליעד הנסיעה. בסיום שלב זה, המשאית נשקלת והנהג מקבל בתוך כמה שניות תעודת משלוח.

עוד נמסר, כי הפרויקט גרם לצמצום משמעותי של משך תהליך הזיהוי, ההעמסה, השקילה ומתן תעודת המשלוח. זאת, לצד שיפור הבטיחות – נהגים אינם נדרשים כבעבר לצאת מרכבם במהלך התהליך וכך אינם נחשפים לפגיעה עקב תאונות. עוד יתרון נובע משדרוג מערכות הניטור והבקרה, שכן בשל התממשקות המערכת עם מערכות המיחשוב של אבן וסיד מתאפשר סיוע במגוון תהליכי ניטור ובקרה, כגון ניהול מלאי, תנועת עובדים ושיוך משאיות לנהגים. הפרויקט אף הביא למניעת העמסת משקל עודף.

לדברי לירן מוזס, מנהל תחום חשמל ובקרה באבן וסיד, "זיהינו צורך בייעול התהליך, החל מהטענת החומר ועד יציאת המשאית מהמפעל. בעבר, פעולות ההטענה והשקילה לא היו מבוקרות ונדרש צמצום משמעותי בזמני המתנה". הוא הוסיף, כי "בזכות השימוש במערכת, אבן וסיד יכולה לספק סחורה גם בלילה ולהגביר את תפוקת העבודה והזמינות ללקוח. המערכת עובדת עצמאית, ללא צורך בכוח אדם אנושי".

ראובן שוסטר, מנהל הפרויקט מטעם בינת יישום מערכות, אמר ש-"הפרויקט משפיע על איכות עבודתם של נהגי המשאיות והמפעלים ותורם לבטיחות בכבישים. הוא שילב את תחומי התקשורת, הבקרה והביטחון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים