פיני כהן, STKI: "הווירטואליזציה היא הטכנולוגיה שעשתה הכי הרבה ב-IT בעשור האחרון"

"אין היום לקוחות שלא עושים דברים קריטיים בסביבה וירטואלית. כולם נמצאים שם בשל החיסכון הטמון בטכנולוגיה זו, ובשל ניצול יעיל יותר של התשתיות", אמר כהן – סגן נשיא ואנליסט בכיר ב-STKI ● לדבריו, האתגר הנמצא בפני מנמ"רים ומנהלי התשתיות כיום הוא האם לשים את כל המערכות בסביבה וירטואלית, כיוון שיש ספקיות תוכנה שעדיין לא תומכות בסביבה זו

"הווירטואליזציה היא מהחשובות שבמהפכות ה-IT של השנים האחרונות. היא טכנולוגיה שעשתה הכי הרבה בחדרי המיחשוב הארגוניים", כך אמר פיני כהן, סגן נשיא ואנליסט בכיר ב-STKI. כהן דיבר ברב שיח שנערך לקראת כנס בנושא וירטואליזציה, שייערך ב-27 בנובמבר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב. רב השיח נערך בבית קבוצת אנשים ומחשבים בהנחייתו של יהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.

"הדטה סנטר נמצא כיום במקום אחר בשל הווירטואליזציה", אמר כהן. "כיום בין 70% ל-90% מהשרתים בייצור בארגונים הם וירטואליים. ישראל אף מעט מתקדמת בכמות הווירטואליזציה שבה לעומת העולם, בשל היותה 'מדינת מיקרוסופט' (Microsoft) והחיבור הטוב של מערכותיה לאלה של VMware". הוא ציין, כי בארץ, כמו בעולם, מערכות VMware שולטות בתחום, לצד מיקרוסופט, רד-האט (RadHat) וסיטריקס (Citrix).

האתגר הנמצא בפני מנמ"רים ומנהלי התשתיות כיום, לתפישתו של כהן, הוא האם לשים את כל המערכות בסביבה וירטואלית, כיוון שיש ספקיות תוכנה שעדיין לא תומכות בסביבה זו. אתגר נוסף, ציין כהן, הוא שהליכה כוללת לסביבה וירטואלית, פירושה "לשים את כל הביצים בסל אחד". מצב זה, הסביר, מביא לכך שבעת תקלה – הטיפול בה עלול להיות מורכב וקשה יותר.

דילמה נוספת, קבע כהן, היא בעולם הרישוי, "האם לשלם לפי מכונה וירטואלית קטנה או לפי 'אורח' או לפי 'אירוח'. זאת, מאחר  שיש יצרני תוכנה שלא מאפשרים ללקוחות להעביר את התוכנה ממקום למקום. רבים מהארגונים אינם מודעים לבעיות הרישוי ולזכויות הרישוי בתחום". עוד ציין כהן את ההתלבטות של ארגונים האם לעבור למיחשוב ענן פנימי, כיצד לעשות זאת והאם להכניס לענן זה מערכות וירטואליות. היבט נוסף שהמנמ"רים נדרשים אליו, הוא DRP, גיבוי ואבטחת מידע בעולם הווירטואלי.

לדבריו, ישנה "קלות בלתי נסבלת של הוספת שרתים". כך, התקנת שרת בעבר ארכה חודש, בעוד שכעת הפעולה בעולם הווירטואלי נמשכת חמש דקות בלבד. "יש כיום שימוש בהרבה יותר שרתים, מה שמייתר את החיסכון, מקשה על הניהול ומוריד את המקצועיות". בנוסף, אמר כהן, כי המגמות הבאות בעולם זה הן וירטואליזציה של האחסון ווירטואליזציה של התקשורת. "זו הסיבה ש-VMware רכשה לפני ימים אחדים את Nicira, חברה שמציעה תוכנה לניהול רשת, תמורת 1.26 מיליארד דולרים".

לסיכום אמר, כי "אין היום לקוחות שלא עושים דברים קריטיים בסביבה וירטואלית. כולם נמצאים שם בשל החיסכון הטמון בטכנולוגיה זו, ובשל ניצול יעיל יותר של התשתיות".

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לכנס Virtualization 2012 של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים