השופטת קראה לאפל וסמסונג להגיע לפשרה לפני מתן פסק הדין

בקשת השופטת לוסי קוה מגיעה לאחר ניסיון הגישור האחרון בין ענקיות הטכנולוגיה, שנכשל מעט לפני פתיחת המשפט ● קוה אף הזהירה ואמרה, כי היא "רואה סיכונים מבחינתם של שני הצדדים" ● בתוך כך, הפרקליטים של סמסונג ממשיכים להעלות לדוכן את העדים שזומנו, ובכלל זה מעצב תעשייתי מדרום קוריאה שתיאר את הפיתוח של מחשבי הלוח מדגמי גלקסי

"זה הזמן להשלים", אמרה אתמול (ד') השופטת במשפט בין אפל (Apple) לסמסונג (Samsung) בארצות הברית, וביקשה בכך מהצדדים להגיע לפשרה לפני מתן פסק הדין.

המנכ"לים של אפל וסמסונג לקחו כבר חלק במספר ניסיונות גישור שנערכו לפי הוראת בית המשפט. בפעם האחרונה, שהיתה מעט לפני פתיחת המשפט, עלו המגעים על שרטון לאחר ששני הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה על שוויים של הפטנטים של שתי החברות. כעת, ביקשה השופטת משני הצדדים לשקול פעם נוספת אפשרות של פשרה. "אני רואה סיכונים מבחינתם של שני הצדדים", הזהירה השופטת לוסי קוה. הפרקליטים של החברות ציינו, כי יעבירו את המסר ללקוחותיהם.

בתוך כך, הפרקליטים של סמסונג ממשיכים להעלות לדוכן את העדים שזומנו, ובכלל זה מעצב תעשייתי מדרום קוריאה שתיאר את הפיתוח של מחשבי הלוח מדגמי גלקסי. כך, העיד ג'ין סו קין בקוריאנית, ודבריו תורגמו לאנגלית על ידי מתורגמן. לדבריו, הוא החל לעבוד על העיצוב של מחשבי הלוח באוקטובר 2009, מספר חודשים לפני שאפל השיקה את מחשבי iPad מהדור הראשון – בינואר 2010.

קין פירט את השיקולים מאחורי ההחלטות השונות לגבי העיצוב של מחשבי הלוח מדגמי גלקסי. באשר לקוטר הצג, 10.1 אינץ', הוא ציין, כי זו הפשרה הטובה ביותר בין נוחות שימוש לבין עלויות ייצור. "אני נהנה וגאה מאוד מעבודתי כמעצב", ציין קין. במענה לשאלה של פרקליט סמסונג, ג'ון קווין, אם הוא העתיק עיצוב של חברה כלשהי, השיב קין "לא".

שתי ענקיות האלקטרוניקה, שמוכרות ביחד יותר ממחצית מהטלפונים החכמים שנמכרים ברחבי העולם, מנהלות קרבות משפטיים במדינות רבות, במסגרת המערכה על השוק של המכשירים הניידים – אחד השווקים הלוהטים ביותר בעולם כיום. על כף המאזניים מוטל משקל רב. מבחינתה של אפל, הפסד במשפט עלול למוטט את האסטרטגיה המשפטית הבינלאומית שלה, שבאמצעותה היא מנסה להילחם בבתי משפט במדינות רבות ברחבי העולם מול המכשירים המתחרים שמבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google). לעומתה, סמסונג מסתכנת בצווים שיאסרו על השיווק של מכשירי גלקסי המצליחים, הן טלפונים חכמים והן מחשבי לוח, ברבות ממדינות העולם

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים