גרטנר: ההייפ סביב מיחשוב הענן עלול לפגוע באימוצו

בדו"ח ה-Hype Cycle השנתי שלה, טוענת חברת המחקר, כי המונח הפך למבלבל וכי חלק מהספקים עוסקים ב-"cloudwashing", משחק מילים עם "שטיפת מוח" ● "ישנן תפיסות מוטעות רבות סביב היתרונות והחסרונות הפוטנציאליים, כמו גם לגבי חיסכון בעלויות", נכתב בדו"ח

ההייפ סביב מיחשוב הענן ושימוש השגוי והמטעה שנעשה בו על ידי כמה מספקיות ה-IT, יוצר בלבול בשוק ועלול לפגוע באימוץ הטכנולוגיה וביתרונות הטמונים בה, כך על פי דו"ח חדש של גרטנר (Gatner).

בדו"ח ה-Hype Cycle השנתי שלה, טוענת חברת המחקר, כי המונח הפך למבלבל וכי חלק מהספקים עוסקים ב-"cloudwashing", משחק מילים עם "שטיפת מוח". כך, יש שמנצלים את ההייפ על מנת להיות מכונים ספקי מיחשוב ענן, בעוד שאינם כאלה. בסופו של דבר, קובעת חברת המחקר, קצרים בתקשורת כגון אלה עלולים לגרוע ממשתמשי קצה את היכולת לממש את היתרונות הטמונים בו.

"הבלבול נותר הנורמה", קובע הדו"ח של גרטנר על תעשיית מיחשוב הענן. "ישנן תפיסות מוטעות רבות סביב היתרונות והחסרונות הפוטנציאליים, כמו גם לגבי חיסכון בעלויות. עננים לעתים קרובות מהווים חלק מהדיונים בארגונים על קיצוץ בהוצאות, למרות שיכולתם לקצץ בעלויות היא לא דבר נתון. יש גם סיבות רבות לדבר על היכולות אותן מאפשר ענן המיחשוב: זריזות, מהירות וחדשנות. אלו הם יתרונות הפוטנציאליים חשובים, שההייפ יכול לעייף ולגרום לכך שלא נשים לב אליהם".

בכל שנה גרטנר מודדת את ההייפ שמקיף טכנולוגיות שונות. לתפישתה, הבאאז סביב מיחשוב הענן היה במידה פחותה יותר השנה בהשוואה לשנים קודמות. "עסקים מאמצים את הענן בדרגות שונות של הצלחה", נכתב, "אולם מיחשוב ענן הוא מונח רחב, אשר כולל טכנולוגיות רבות, וחלק מהן פשוט הגיע לשיא של ציפיות מנופחות. אלו כוללות Big Data, פלטפורמה כשירות –PaaS , ומיחשוב ענן פרטי. צורות מסורתיות יותר של מיחשוב ענן כבר הוכיחו עצמן בשוק והפכו להיות מיינסטרים, זרם מרכזי, כמו תוכנה כשירות – SaaS, ו-וירטואליזציה.

לדברי ג'ון יואי, סמנכ"ל תפעול של ברית אבטחת הענן, ארגון הפועל לאימוץ תקנים בתחום מיחשוב הענן, "הענן הוא הרבה יותר מביטוי אופנתי: זהו כלי רב עוצמה עבור עסקים, כדי להבין באילו נסיבות וכיצד לקבל IT יעיל ומנוהל". הוא ציין, כי עדיין קיים מצב של ציפיות מנופחות בקרב הלקוחות הארגוניים לגבי מה יכול הענן לספק, "אבל ספקיות ה-IT הפכו להיות הרבה יותר מציאותיות והן עושות כמיטב יכולתן על מנת להגדיר ציפיות מתאימות".

יואי הוסיף, כי "האינטרס של ספקיות מיחשוב ענן הוא לתאר באופן מדויק את השירותים שלהם בתחום. הדבר נכון במיוחד עבור הספקים בעלי השמות גדולים: Web Services של אמזון (Amazon), גוגל (Google) ומיקרוסופט (Microsoft). הם הרי לא רוצים לאבד את האמינות שלהם מול הלקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים