משרד התקשורת: כל השחקנים בשוק נדרשים לשמור על עקרון הניטראליות ברשת – לא רק חברות הסלולר

משמעות התיקון לחוק המוצע הינה שיחול איסור לבצע הגבלה או חסימה של אפשרות המנוי לעשות שימוש בכל שירות או יישום, המסופקים על גבי רשת האינטרנט ● בנוסף, יחול איסור לבצע הגבלה או חסימה של התכונות או המאפיינים המובנים של ציוד תקשורת ● לחברות ניתנה אפשרות להתייחס למזכר בתוך 21 יום

משרד התקשורת הפיץ אתמול (ב') תזכיר, במסגרתו מוצע תיקון לחוק התקשורת שיביא לכך שכלל המפעילים הפועלים בשוק התקשורת, יחויבו להבטיח את עקרון ניטראליות ברשת ואת הניטראליות של ציוד תקשורת.

כזכור, במסגרת חקיקת חוק ההסדרים הקודם, תוקן חוק התקשורת ונקבעו בו הוראות שונות שחלו לגבי חברות סלולר ולגבי גורמים העוסקים בסחר במכשירי טלפון סלולריים בלבד, ואשר אסרו עליהם לבצע חסימות או הגבלות על מנת לאפשר, בין היתר, שמירה על עקרון הניטראליות ברשת האינטרנט בגלישה בסלולר. כעת, מוצע להחיל איסורים אלו על כל חברות התקשורת הפועלות בשוק התקשורת, לרבות מפעילים ניידים, נייחים, ספקי גישה לאינטרנט ובעלי רישיון לשידורים.

בנוסף, האיסורים יחולו גם על כלל הגורמים העוסקים בייבוא, הפצה מכירה או תחזוקה של ציוד תקשורת, אשר נועד או נדרש לצורך קבלת שירותיהן של חברות התקשורת השונות, כמו למשל נתבים אלחוטיים, ממירים, ציוד קצה נייח, טלוויזיות "חכמות" וכדומה. זאת, באופן שיאפשר, בין היתר, שמירה על עקרון הניטראליות של רשת האינטרנט, ויאפשר לצרכנים מיצוי של כלל היכולות המובנות בציוד התקשורת שברשותם, כמו גם שימוש בציוד תקשורת שברשותם ברשתות אחרות, ככל שהדבר אפשרי מבחינה הנדסית.

משמעות התיקון לחוק המוצע הינה שיחול איסור לבצע הגבלה או חסימה של אפשרות המנוי לעשות שימוש בכל שירות או יישום, המסופקים על גבי רשת האינטרנט. בנוסף, יחול איסור לבצע הגבלה או חסימה של התכונות או המאפיינים המובנים של ציוד תקשורת (לרבות בדרך של קביעת תעריפים) ואיסור לבצע הגבלה או חסימה של האפשרות הנתונה למנוי לעשות שימוש בציוד תקשורת בכל רשת תקשורת של בעל רישיון או ברשת המשמשת להפצת שידורים של בעל רישיון, ככל שהציוד האמור מיועד על פי טיבו ומהותו לפעול ברשתות מאותו הסוג.

בצד זאת, החוק קובע חריגים: האיסור על חסימה או על הגבלה של אפשרות המנוי לעשות שימוש בכל שירות או יישום המסופקים על גבי רשת האינטרנט, לא יחול על חסימה או הגבלה המתחייבים מניהול תקין והוגן של מסרי הבזק המועברים ברשת של בעל הרישיון, זאת מתוך הכרה בצורך של חברות התקשורת לנהל את התעבורה ברשתם באופן תקין והוגן, וכן במקרה שבו מנוי או קבוצת מנויים ביקשו זאת במפורש, או אם שר התקשורת התיר זאת במקרים מיוחדים, לרבות לבקשת כוחות הביטחון.

לחברות ניתנה אפשרות להתייחס למזכר בתוך 21 יום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים