אפל ממשיכה לשבור שיאים: עקפה את שווי השוק של מיקרוסופט מתקופת הבועה

שוויה של מניית אפל עמד ביום המסחר האחרון על 665.5 דולרים, המשקפים שווי שוק של 623.5 מיליארד דולרים, לעומת 620.8 המיליארד של מיקרוסופט מ-1999 ● עם זאת, על פי הסטנדרטים של היום ובהתחשב באינפלציה, עומד שוויה ההיסטורי של מיקרוסופט על 853.7 מיליארד דולרים ● 2012 היתה שנה מצוינת עבור בעלי המניות של אפל, שנהנו מגידול עצום של 64% בערך המניה בשמונת החודשים האחרונים

חנות של אפל. צילום: אפל

שווי השוק של ענקית הטכנולוגיה אפל (Apple) טיפס אמש (ב') אל מעל ל-623 מיליארד דולרים, ושבר בכך את השיא שהחזיקה מיקרוסופט (Microsoft) באחת משעותיה היפות ביותר, ב-1999. עם זאת, מצליחה מיקרוסופט להגן על השיא ההיסטורי שלה – שעמד על 621 מיליארד דולרים, במידה ומתאימים את שווי השוק של הענקית מרדמונד לאינפלציה.

מניותיה של אפל עלו ביום המסחר האחרון ב-2.6%, המשקפים גידול של לא פחות מ-9% במהלך החודש האחרון – סימן לכך שבוול-סטריט מחכים בציפייה דרוכה להשקת ה-iPhone 5, שעל פי השמועות צפוי להיחשף ב-12 בספטמבר. יצוין, כי למניותיה של חברת הענק מקופרטינו יש נטייה להציג עליות חדות סביב מועד השקת מוצרים חדשים, ומאחר ומכשירי ה-iPhone אחראים על לפחות כמחצית מהכנסותיה של אפל, המשקיעים מגיבים בהתאם.

2012 היתה שנה מצוינת עבור בעלי המניות של אפל, שנהנו מגידול עצום של 64% בערך המניה בשמונת החודשים האחרונים. על פי S&P, שוויה של מניית אפל עמד ביום המסחר האחרון על 665.5 דולרים, המשקפים שווי שוק של 623.5 מיליארד דולרים. לשם השוואה, שווי השוק של מיקרוסופט ב-1999 עמד על 620.8 מיליארד דולרים. עם זאת, על פי הסטנדרטים של היום ובהתחשב באינפלציה, עומד שוויה ההיסטורי של מיקרוסופט על 853.7 מיליארד דולרים.

בשבועות האחרונים נשואות עיניהם של המשקיעים ושל חברי קהיליית הטכנולוגיה העולמית לסן פרנסיסקו, שם צפויה אפל לצאת בהכרזות חדשות ב-12 בספטמבר. השמועות העיקשות ביותר מדברות על מכשיר iPhone חדש שעשוי לכלול מסך גדול יותר, מחשב iPad-מיני עם מסך בגודל של 7 אינץ' ונגן iPod Touch משודרג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים