משפט אפל-סמסונג: השופטת מודאגת מ-"חבר מושבעים מבולבל"

"גם אני מתקשה עם הנושא, ואני מתמודדת איתו זמן רב יותר מאשר המושבעים", אמרה השופטת לפרקליטי שני הצדדים ● חבר המושבעים שיתכנס היום (ג') יאלץ לקבוע אילו מכשירים מתוצרת שני הצדדים מהווים הפרה של פטנטים ● במקרה של אפל, מדובר בהפרה לכאורה של חמישה פטנטים של סמסונג בשלושה ממוצריה, ואילו במקרה של סמסונג, מדובר על יותר מ-20 מוצרים שונים, שלטענת אפל מפרים לא פחות משבעה פטנטים שרשומים על שמה

האם חבר מושבעים שמורכב מאזרחים אמריקניים ממוצעים, יצליח להכריע סוגיה טכנולוגיות סבוכה ומורכבת כמו זו שעומדת בפני 12 המושבעים במשפט בין ענקיות הטכנולוגיה אפל (Apple) וסמסונג (Samsung)? נראה שגם השופטת הפדרלית לוסי קוה חוששת מכך, לאור העובדה שניסיונות הגישור בין שתי החברות על שרטון.

"אני חוששת שנעמוד בפני חבר מושבעים מבולבל במיוחד", אמרה השופטת קוה לפרקליטי שני הצדדים. "גם אני מתקשה עם הנושא, ואני מתמודדת איתו זמן רב יותר מאשר המושבעים. זהו נושא סבוך ביותר, המורכב מהרבה מאוד חלקים".

נראה שיש צדק בדבריה של השופטת. חבר המושבעים שיתכנס מחר (ד') יאלץ לקבוע אילו מכשירים מתוצרת שני הצדדים מהווים הפרה של פטנטים. במקרה של אפל, יהיה על 12 המושבעים לקבוע האם החברה הפרה חמישה פטנטים של סמסונג בשלושה ממוצריה – מכשירי iPhone על דגמיהם השונים, מחשבי iPad ונגני iPod Touch. סמסונג, לעומת זאת, מסנגרת על יותר מ-20 מוצרים שונים, שלטענת אפל מפרים לא פחות משבעה פטנטים שרשומים על שמה.

אם לא די בכך, יהיה על המושבעים לעסוק גם בחישובי פיצויים ודמי נזיקין, שצפויים להסתכם במיליוני דולרים רבים, ועשויים להגיע אף למיליארדים – תלוי לאיזה מן המומחים שהעידו במשפט יבחרו המושבעים להקשיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים