ראש חבר המושבעים: "לא רצינו להניח לסמסונג לחמוק בקלות"

"רצינו להעביר מסר שהוא יותר מסטירה קלה בלחי ולהבטיח שהוא יכאב - מסיבה טובה", אמר ראש חבר המושבעים לרויטרס ● הוא ציין, כי המושבעים חשו שסמסונג צריכה לשלם לאפל פיצויים בסכום משמעותי, אך סברו שהסכום שדרשה אפל גבוה מדי

"הטיעונים של אפל (Apple) על כך שיש להגן על החדשנות היו משכנעים ועדות הווידיאו של המנהלים הבכירים של סמסונג (Samsung) הבהירה בצורה מוחלטת שהפרת הזכויות הייתה מכוונת", כך אמר ולווין הוגן, ראש חבר המושבעים, בראיון שנתן לרויטרס (Reuters) לאחר הניצחון שהעניקו המושבעים לאפל בסוף השבוע, במסגרת המשפט שהתנהל בין שתי הענקיות. לדבריו, "לא רצינו להעניק יד חופשית לאף חברה, יהא שמה אשר יהא, להפר זכויות בקניין רוחני".

המושבעים קבעו, כי סמסונג הפרה את זכויותיה של אפל בארבעה פטנטים, בעוד שאפל לא הפרה את זכויותיה של סמסונג באף פטנט. עוד הם קבעו, כי על סמסונג לשלם לאפל פיצויים בסכום של 1.05 מיליארד דולרים – פחות מהסכום המקורי שתבעה אפל, שעמד על בין 2.5 מיליארד דולרים ל-2.75 מיליארד. בעקבות הניצחון הודיעה אפל, כי בכוונתה לבקש צו שיאסור על השיווק של מוצרי סמסונג. החברה הדרום קוריאנית תתנגד, כמובן, לבקשה להוציא צו כזה.

למרות קבלת העמדה של אפל, אמר הוגן שסכום הפיצויים שביקשה החברה היה "גבוה מדי", בין היתר משום שלא ברור אם עמדה לרשותה אספקה הולמת של רכיבים אפילו אם הייתה רוצה למכור מספר גדול יותר של מכשירים. עם זאת, "רצינו להעביר מסר שהוא יותר מסטירה קלה בלחי ולהבטיח שהוא יכאב – מסיבה טובה".

הוגן עבד במשך עשרות שנים כמהנדס, עד שפרש, וגם על שמו שלו רשום פטנט. הוא הסביר שהמושבעים הצליחו לסכם את הדיונים תוך שלושה ימים בלבד, מהר בהרבה ממה שהעריכו מומחים משפטיים, משום שלחלקם היה ניסיון הנדסי ומשפטי – דבר שסייע להתמודד עם הסוגיות הסבוכות. לאחר שקבעו, כי הפטנטים של אפל תקפים, הם העריכו כל מכשיר בנפרד. "לא רצינו לשוב לאולם המשפט ולהתחיל לשלוף שפנים מהכובע", ציין הוגן.

הוא סיכם באמרו, כי "כולנו חשים שפסק הדין הוגן ואנחנו ניצבים מאחוריו, בהכרה ברורה שהוא ניתן ללא שום דעה קדומה או הטיה אחרת".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים