עלייה דרמטית בהפסד הנקי של Salesforce: זינק ברבעון ב-130% ובמחצית הראשונה – ב-785%
מהתוצאות שפרסמה החברה עולה, כי היא הפסידה בששת החודשים הראשונים של השנה קרוב ל-30 מיליון דולרים, כ-10 מהם במהלך הרבעון השני ● לעומת זאת, ההכנסות של Salesforce זינקו ב-36% במחצית הראשונה וב-35% ברבעון השני ● הירידה התלולה ברווחיות של Salesforce נבעה מהגידול החד, של 33%, שרשמה החברה בהוצאות הכלליות הרבעוניות שלה
Salesforce המשיכה להפסיד – הן ברבעון השני והן במחצית הראשונה של השנה, הרבה יותר מאשר בשנה שעברה. מהתוצאות שפרסמה החברה עולה, כי היא רשמה במהלך המחצית הראשונה של 2012 זינוק של 785.95% בהפסד הנקי שלה ל-29.3 מיליון דולרים לעומת 3.74 מיליון במחצית הראשונה של 2011, וכי ברבעון השני של השנה הוא צלל ב-130.29% ל-9.83 מיליון דולרים בהשוואה ל-4.27 מיליון. ההפסד הנקי הרבעוני של החברה למנייה זינק ב-133.33% ל-0.07 דולרים אל מול 0.03 דולרים. לעומת זאת, ההכנסות שלה זינקו בששת החודשים הראשונים של השנה ב-35.86% והסתכמו ב-1.43 מיליארד דולרים אל מול 1.05 מיליארד, ואילו ברבעון השני הן גדלו ב-34.61% ל-731.65 מיליון דולרים לעומת 548 מיליון.
הירידה התלולה ברווחיות של Salesforce נבעה מהגידול החד שרשמה החברה בהוצאות הכלליות הרבעוניות שלה. אלה זינקו ב-32.64% ועמדו על 745.12 מיליון דולרים בהשוואה ל-561.75 מיליון. סיבה נוספת לכך היא ההרעה בסעיף המימוני. בעוד שברבעון השני של 2011 רשמה החברה הכנסות מימון של 566 אלף דולרים, ברבעון המקביל ב-2012 היא רשמה הוצאות מימון בסך 1.97 מיליון.
מחלוקת ההכנסות הרבעוניות של Salesforce לסעיפים עולה, כי היא השיגה גידול של 34.99% בהכנסותיה ממנויים ושירותי תמיכה, שעמדו על 687.49 מיליון לעומת 509.28 מיליון. ההכנסות ממכירת שירותים גדלו ב-20.24% ל-44.16 מיליון דולרים אל מול 36.72 מיליון.
עוד עולה מהתוצאות, כי במהלך ששת החודשים הראשונים זינק הרווח הגולמי של החברה ב-39.54% ל-1.11 מיליארד דולרים לעומת 826.39 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. במהלך הרבעון גדלו ההוצאות הגולמיות של החברה ב-34.33% ל-162.42 מיליון דולרים בהשוואה ל-120.91 מיליון. הרווח הגולמי של החברה צמח ב-33.91% ל-569.23 מיליון דולרים אל מול 425.09 מיליון. הרווח הגולמי השולי הגיע ל-77.8% לעומת 77.86%.
ההפסד התפעולי של Salesforce כמעט הכפיל את עצמו במחצית הראשונה של 2012, לאחר שעמד על 35.72 מיליון דולרים לעומת 18.55 מיליון. במהלך הרבעון השני של השנה רשמה החברה גידול של 27.64% בהוצאות התפעוליות שלה, שעמדו על 582.7 מיליון דולריםבהשוואה ל-440.84 מיליון. ההפסד התפעולי פחת ב-14.49% ועמד על 13.47 מיליון דולרים אל מול 15.75 מיליון.
מארק בניוף, יושב ראש ומנכ"ל החברה, בחר לציין דווקא את "הגידול המדהים", כלשונו, שרשמה החברה בהכנסות.
תגובות
(0)