בעקבות הקיצוץ בשעות העבודה: חברת פוקסקון עלולה להפסיד עובדים

עובדים רבים במפעל של החברה בסין שוקלים לעזוב אותה לאחר שקוצצו להם השעות הנוספות ● אחד מהם אמר, כי "מתוך משכורת חודשית של 2,350 יואן, אנחנו משלמים 120 יואן כביטוח לאומי, 110 יואן ללינה וכן שלוש ארוחות ליום; החיים קשים"

מסתבר שהגיהנום קיים גם במלזיה. מפעל פוקסקון שבסין

במסגרת תוכנית בת 15 חודשים, על פי הסכם עם האיגוד לשמירה על זכויות העובדים Fair Labor Association מארצות הברית, התחייבה חברת פוקסקון (Foxconn) לשפר את תנאי העבודה בשלושה מפעלים בסין. בין השאר, היא התחייבה להגביל את הכמות המרבית של שעות העבודה ל-60 שעות בשבוע. אולם, מתברר שרבים מהעובדים אינם מרוצים מהתוכנית, ובעקבות הקיצוץ בשעות העבודה שוקלים עובדים רבים לעזוב את החברה.

אחד העובדים במפעל של פוקסקון בשינזן, שביקש לשמור על עילום שם, טוען שרבים מהעובדים דווקא מעוניינים לעבוד שעות נוספות, שמשמעותן משכורת גבוהה יותר. "מתוך משכורת חודשית של 2,350 יואן (כ-1,500 שקלים) אנחנו משלמים 120 יואן כביטוח לאומי, 110 יואן ללינה וכן שלוש ארוחות ליום. החיים קשים", אמר העובד בראיון לעיתון מקומי.

"עובדים רבים הגיעו לשינזן כדי להרוויח כמה שיותר כסף, תוך פרק זמן קצר ככל האפשר. לשעות נוספות חשיבות רבה בתוכנית זו", אמר אורט ון הירדן, הנשיא והמנכ"ל של Fair Labor Association, בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters). "הם חוששים מההשלכות של השינוי בשעות העבודה ותוהים אם משכורותיהם ירדו".

לי הונגקי (שם בדוי) הרוויח קרוב ל-4,000 יואן (כ-2,500 שקלים) לחודש בייצור מחשבי iPad של אפל (Apple) במפעל של פוקסקון בשינזן. אולם, בעקבות הקיצוץ בשעות העבודה, הוא הצליח לחסוך רק כאלף יואן בשלושה חודשים שבהם עבד פחות מ-60 ימים. "הגשתי את מכתב ההתפטרות שלי ואני מתכוון לעזוב את פוקסקון", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים