אתרים חדשים לחיפוש סמנטי מספקים מידע על עמדות המועמדים בבחירות בארצות הברית

שני האתרים החדשים, שמיישמים טכנולוגיות לחילוץ מידע ממסדי נתונים בהיקף נרחב -Big Data - מספקים תשובות מיידיות על עמדותיהם של המועמדים לנשיאות ארצות הברית בסוגיות שונות, ללא כל הררי המלל שמסביב ● הפלטפורמה עליה הם בנויים נוברת במגוון מקורות, בהם הודעות בפייסבוק ובטוויטר, בלוגים, סרטי וידיאו, קבצי קול ועדכוני RSS

מה עמדתו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בסוגיות של ביטחון לאומי? ומה עמדתו של המועמד לנשיאות מיט רומני בנושאי בריאות? נוכח המלל הרב והנטייה של המועמדים ל-"ערפל קרב", קשה לחלץ תשובות ישירות ומיידיות משפע תוכניות המלל והנאומים הנלהבים לקראת הבחירות הקרובות לנשיאות ארצות הברית. אולם, הודות לפלטפורמה חדשה לחיפוש סמנטי שמציעה חברת Atigeo, שמתמחה בניתוח ובטכנולוגיות של Big Data, יכולים הבוחרים האמריקנים למצוא במהירות מה עמדתם של המועמדים, ושל המפלגות שאליהן הם משתייכים, בנושאים מרכזיים שעל הפרק.

שני האתרים הבלתי מפלגתיים, Red2012Blue ו-Blue2012Red, מציעים יכולות דומות – אך בכל אחד מהם מוצבת מפלגה אחרת בראש התוצאות. הרפובליקנים מעדיפים את האתר Red2012Blue בעוד שהדמוקרטים מעדיפים את האתר Blue2012Red.

"אצלי בבית – וגם במשפחה המורחבת – הדעות חלוקות, חלק תומכים במפלגה הרפובליקנית וחלק תומכים במפלגה הדמוקרטית. אולם, כולנו סולדים מהמלל הבלתי פוסק של הפוליטיקאים והפרשנים בטלוויזיה", אמר כריסטופר בורגס, מנהל התפעול הראשי של Atigeo, ל-InformationWeek. "משום כך, אמרנו לעצמנו, יהיה ודאי נחמד להציג רק את מה שהמועמדים והמפלגות שלהם באמת אומרים ולנפות את כל הרעש שמסביב".

למרבה המזל, זה בדיוק מה שמסוגלת לעשות הטכנולוגיה של Atigeo לחיפוש סמנטי בנתונים בהיקף נרחב (Big Data). הפלטפורמה, המכונה xPatterns, מנתחת במהירות שטף קבוע של נתונים בלתי מובנים – למשל מיליארד הודעות ששולחים משתמשי טוויטר (Twitter) מדי מספר ימים – ומגלה את הקשרים בין מקורות המידע הנפרדים, ובכלל זה פוסטים במדיה חברתית ומאמרים בבלוגים, תמונות, סרטוני וידיאו וקטעי קול.

באתרים Red2012Blue ו-Blue2012Red נוברת הפלטפורמה בהודעות ממגוון מקורות שמנוהלים במסגרת מסעות הבחירות של אובמה ורומני. המידע עשוי לכלול הודעות בפייסבוק (Facebook) ובטוויטר, בלוגים, עדכוני RSS ומקורות מידע נוספים. "הנתונים מאורגנים באינדקס והעמדות מחולצות מתוך הנתונים", הסביר בורגס. "אין מדובר אך ורק במנוע חיפוש סמנטי או בכלי שפה. אנחנו חושפים את הדפוסים מתוך מערכי הנתונים. אנו מפיקים מידע שאפשר על פיו לקבל החלטות ולפעול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים