תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | דיון פתוח: האם צריך רשת חברתית בארגון?

28/08/2012 14:05

בוועידה השנתית של Salesforce.com, שהתקיימה על ידי בלאט-לפידות בתל-אביב, הנחתה מיכל בלאט – ממייסדות קבוצת בלאט-לפידות, דיון בנושא סוגיית הרשת החברתית בארגון. בלאט, המתמחה בהטמעת שינויים בארגונים, אמרה שהכניסה לרשת החברתית, מצדיקה דיון פתוח בו יידונו מומחים בעלי שם בסוגייה על השלכותיה המורכבות.

כדי לאפשר דיון אמיתי ופתוח בסוגיית הכנסת רשת חברתית לארגון, התבקשה קבוצת מומחים לדון בפתיחות באתגרים, סיכונים צפויים, חששות והשלכות הנובעות מהמהפכה החברתית בארגון.  "הסיבה לקיום דיון זה במסגרת הוועידה שמטרתה לקדם את בשורת הארגון החברתי בישראל", הסבירה בלאט, "היא שבהתאם לתפיסה החברתית, הדרך להתמודד עם השיח היא להשתתף בו ולהציג את כל הצדדים של המטבע. "רק דיון אמיתי שיציף את כל האתגרים יאפשר לארגונים להפיק מהרשתות החברתיות את התרומה המירבית לעסק".

בלאט ביקשה מהמומחים שיייעצו לארגונים הנערכים להכנסת רשת חברתית בנוגע לסוגיות כמו: לאילו ארגונים מתאימה רשת חברתית? מהן התלבטויות ההנהלה, ומה הקשיים הצפויים  כאשר נשקלת הטמעה של רשת חברתית בארגון?

הדס בשן, מנכ"ל Nextep – ייעוץ לאסטרטגיה עסקית ומערכות מידע, בעלת נסיון רב בליווי מיזוגים ורכישות והובלת מהלכים אסטרטגים הכוללים החלפת מערכות מידע בארגונים, אמרה: "חשוב לוודא שהתרבות הארגונית בארגון מסוגלת 'להכיל' רשת חברתית אמיתית. רשת חברתית שתוטמע בארגון שאינו מוכן לכך מבחינה תרבותית, תעמוד כפיל לבן, ותשמש תזכורת יומיומית לחוסר האמון של העובדים במערכת. הרשת הארגונית-–חברתית, מאפשרת שיתוף מידע, ללא תלות בהיררכיה הארגונית הנתונה- ופה החידוש. חלק מהמנהלים חשים מאויימים אך האם לא היינו רוצים שההון האישי יהיה חלק מההון הארגוני? שהמידע יהיה כלי ניהולי? האם לא היינו רוצים להשתמש בבמידע מהשטח, זה שלא צף בדיונים אלא עולה משיחות המסדרון והחלפת הדעות החופשית ברשת?".

אודליה לבנון, לשעבר ה-CIO ב-Alon Holdings – אחת המנמ"ריות המוערכות בארץ, בעלת ניסיון רב בבנייה ויישום של אסטרטגיות מידע בארגונים, הוסיפה: "נהוג לחשוב שסיכויי ההצלחה  של רשת חברתית בארגון  תלויי ענף או מוצר אך זה לא נכון – הטמעה של רשת חברתית בארגון לא תלויה בסוג המוצרים שהארגון מוכר אלא בבשלות של הארגון. ארגונים שבהם ההנהלה והעובדים יבינו את יתרונות התקשורת של רשת חברתית בהשוואה לאמצעי תקשורת אחרים, יצליחו".

טניה עמר, סמנכ"ל שיווק גלובלי במג'יק – מנהלת שיווק מנוסה ומובילת הטמעת מוצרי Salesforce.com בארגוני הייטק גלובליים: "אני מאמינה שהתשובה לשאלה האם הארגונים צריכים להטמיע רשת חברתית – כבר ברורה. מכיוון שהעובדים, ובמיוחד הצעירים, ממילא לא מחכים לאישור ההנהלה כדי להחליף רעיונות בבלוגים, בפורומים ובפייסבוק וכן הלאה, לדעתי השאלה היא כיצד צריך הארגון להיערך כדי לערב כמה שיותר עובדים ומנהלים ברשת החברתית שהטמיע".

"האתגר העולה מדבריהם של המומחים", הוסיפה מיכל בלאט, "הוא ביצירת תרבות שמשתמשת בדיאלוגים שמתפתחים מאליהם ברשת הארגונית כדי לחבר את העובדים ליעדים העסקיים של הארגון. על הערכים מוספים שייווצרו לארגונים שימצאו את הדרך להתגבר על האתגרים, נמנה גם חיזוק תחושת השייכות הארגונית במקביל לניהול הידע העצום שנצבר בארגון ושימורו כנכס ארגוני. המסקנה היא, שרק דיון פתוח ו-'אמיתי' יוכל לקדם את המהפיכה החברתית בארגונים. ולכן, סיכמה בלאט: "הבאנו בפניכם את התמונה המלאה. המסקנה הבלתי נמנעת היא כי הימנעות משימוש ברשתות מקבילה להטמנת הראש בחול. הרשתות כבר כאן, והשאלה היא אם נשכיל להפיק מהן את התרומה המירבית לעסקים".

אירועים קרובים