גרטנר: BYOD – השינוי הקיצוני ביותר בכלכלה של המיחשוב האישי בארגונים מאז ה-PC

האנליסטים של חברת המחקר קובעים, כי ה-BYOD יכלול בעתיד את כל רכיבי המיחשוב האישי, ולא רק את הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח ● לדבריהם, "שוק המכשירים הניידים פורח ויש תהליך של התכנסות בין המכשירים של העסקים לאלה שמובאים מהבית"

התפשטותה של מגמת ה-BYOD (שימוש בטלפון החכם וברכיב המיחשוב האישי מהבית לעבודה) מייצגת את השינוי הקיצוני ביותר בכלכלה של המיחשוב האישי בארגונים מאז הכנסת ה-PC לעבודה – כך עולה מדו"ח חדש של גרטנר (Gartner). על פי חברת המחקר, העלייה במגמת ה-BYOD מספקת הזדמנויות אדירות עבור עסקים, אלא שמנגד, היא עלולה להיות כרוכה גם בגידול בהוצאות.

אמנם, קובעים האנליסטים, המגמה עדיין בחיתוליה, וכוללת בעיקר טלפונים חכמים ומחשבי לוח, אלא שבעתיד היא תכלול את כלל רכיבי המיחשוב. האנליסטים מציעים לארגונים שאינם מתכוונים לאמץ מדיניות BYOD לקבוע מדיניות ברורה לגבי אילו מרכיבי המיחשוב האישיים מותר ואילו אסור להכניס לסביבת העבודה.

המחקר מאזכר דו"חות אחרים המצביעים על כך שמגמת ה-BYOD ממשיכה לצמוח, כאשר מחלקות ה-IT נאבקות בצורך לנהל כראוי ולאבטח את הנתונים הרגישים הרבים של הארגונים.

לדברי דיויד וויליס, סגן נשיא ואנליסט בכיר בגרטנר, "עם המגוון הרחב של היכולות שהביאו המכשירים הניידים, וכתוצאה מכך – אינספור הדרכים בהם תהליכים עסקיים מתבצעים באופן שונה וחדש, אנחנו נכנסים לתקופה של שינוי עצום. שוק המכשירים הניידים פורח ויש תהליך של התכנסות בין המכשירים של העסקים לאלה שמובאים מהבית. במקביל, התקדמות בביצועי הרשת מאפשרת למכשיר האישי להיות קשור לתוכנה רבת העוצמה שנמצאת בענן".

כמו כן, החוקרים ציינו שבעוד שלעתים קרובות, תוכניות ה-BYOD לא מניבות הפחתת עלויות, אף על פי שיש להן פוטנציאל לכך. לדבריהם, הדבר נובע מכמה סיבות: העובדים הניידים מעלים את החיוב שבשימוש אלחוטי, תוך שהם משנעים נתונים רבים; מערכות ה-IT הארגוניות נדרשות לספק יותר יכולות עבור הרכיבים הניידים; נוספות עלויות תוכנה ותשתיות; צפוי גידול בכמות אנשי התמיכה לאורך זמן; ופלטפורמות שיתוף קבצים, יישומים עסקיים וכלים לשיתוף פעולה יגדילו אף הם את פעילות ה-IT ואת העלויות הכרוכות בה.

"בדיוק כפי שראינו בפס הרחב הביתי בעשור האחרון, הציפייה שהחברה תספק החזר מלא עבור הציוד והשירותים של המיחשוב האישי תרד לאורך הזמן. המעסיקים רואים את טובתם-הם לנגד עיניהם, כשישלמו רק חלק מהחשבון החודשי", אמר וויליס. הוא ציין, כי גרטנר צופה ש-"ככל שהאימוץ יגדל ומחירי הציוד והשירות של המיחשוב האישי ירדו, כך המעסיקים יפחיתו את הסכום של ההחזר שיועבר לעובדים".

האנליסטים של גרטנר ממליצים לעסקים להבטיח שתחום אבטחת המידע ימומש בשילוב של מדיניות אבטחה, הטמעת תוכנות אבטחה, בקרת תשתיות, חינוך העובדים וניהול היישומים. העצה שלהם היא לעשות זאת תוך שיתוף פעולה הדוק עם מחלקת משאבי אנוש והמחלקה המשפטית בארגונים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דויד

    יש פלטפורמה שמספקת הגנה מקפת לכל ההתקנים לרבות BYOD www.MaaS360.co.il

אירועים קרובים