מחקר: מיחשוב ענן – מונח שמבלבל רבים

יותר ממחצית מהמשיבים למחקר חדש שנערך בארצות הברית לא יודעים מהו מיחשוב ענן, על אף שהם משתמשים בו בפועל ● משיבים רבים סברו שמדובר במשהו שקשור למזג האוויר ואחרים קישרו אותו למשהו עתידני, נייר טואלט או כריות ● חוסר הידע בתחום בולט במיוחד בקרב צעירים

גם בזק עולה למחשוב ענן

מיחשוב ענן הוא מונח מבלבל, שרבים חושבים שהוא קשור בכלל למזג האוויר – כך עולה ממחקר חדש שערכה חברת Wakefield Research ומומן על ידי סיטריקס (Citrix), בקרב יותר מ-1,000 אמריקנים בוגרים. תשובות אחרות שהתקבלו מקשרות את מיחשוב הענן לכריות, תרופות ואפילו נייר טואלט. למרות זאת, גם המשיבים שלא יודעים בדיוק מהו מיחשוב ענן "זיהו" את היתרונות הכלכליים שלו וענו שהענן הוא זרז לצמיחת עסקים קטנים.

51% מהמשיבים לסקר של סיטריקס, שמיוצגת בארץ על ידי קבוצת אמן, ובכללם רוב הצעירים, מאמינים שמזג אוויר סוער יכול להפריע למיחשוב ענן וכמעט שליש מהם טענו, כי המונח קשור למשהו עתידני. התשובות השגויות התקבלו על אף שלפי עורכי המחקר, 97% מהמשיבים משתמשים הלכה למעשה בשירותי ענן, באמצעות קניות באינטרנט, בנקאות מקוונת, רשתות חברתיות ושיתוף קבצים. למרות הבלבול, 59% מהמשיבים ענו שהם מאמינים שסביבת העבודה של העתיד תתקיים כולה בענן.

אחד מכל חמישה משיבים (22%) הודה בהמשך המחקר שהוא העמיד פנים שהוא יודע מהו הענן ואיך הוא עובד. שליש מתוך אותם משיבים הודו, כי הם משקרים בעבודתם וטוענים שהם מבינים מהו מיחשוב ענן. 14% נוספים הודו שהם עושים זאת במהלך ראיון עבודה. 17% נוספים הודו, כי העמידו פנים שהם בקיאים בתחום בדייט הראשון שלהם. שיעורם של הצעירים שמתיימרים לדעת מהו מיחשוב הענן גבוה, על פי המחקר, מזה שבכלל האוכלוסייה.

כאשר נשאלו "מהו הענן", ענו 29% מהמשיבים שמדובר בעננים שבשמיים או במשהו אחר שקשור למזג האוויר. רק 16% מהם השיבו שמדובר ברשת מחשבים לאיחסון נתונים או גישה למידע ויישומים ממכשירים המחוברים לאינטרנט. משיבים אחרים קשרו את מיחשוב הענן בכלל למילים ומונחים כמו נייר טואלט, כרית, עשן, החלל החיצון, חלל קיברנטי, רשת מסתורית, לא אמין, אבטחת מידע, עצבות, רגוע, יתר על המידה, איזה יופי – החלום של האקר, סרטים, כסף, זיכרון, גיבוי, שמחה, חדשנות, סמים, שמיים ומקום מפגש.

נתון מעניין מצביע על הפער בין אלה שעושים שימוש במיחשוב ענן לבין אלה שיודעים שהם עושים זאת. 54% מהנשאלים טענו כי אינם משתמשים במיחשוב ענן אף על פי שכאמור, 97% השיבו שהם עושים ברשת פעולות שבעצם קשורות לענן: 65% משתמשים בבנקאות אונליין, 63% רוכשים בחנויות מקוונות, 58% לוקחים חלק ברשתות חברתיות, 45% משחקים ברשת, 29% רכשו תמונות באופן מקוון, 22% רכשו מוזיקה או קטעי וידיאו באינטרנט ו-19% מהמשיבים שיתפו קבצים.

לדברי קים דה-קרליס, סגנית נשיא לשיווק בסיטריקס, "הסקר מראה בבירור שתופעת הענן הולכת ומשתרשת בתרבות המיינסטרים שלנו, אך עדיין יש פער גדול בין התפיסות על מיחשוב הענן ובין המציאות בתחום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים