המיזם החדש של דב מורן: מקלדת חכמה שכוללת מסך מובנה

האיש שהצליח בענק עם הדיסק-און-קי, אולם נכשל במיזם הטלפון מודו, חוזר עם מקלדת בעלת מסך משוכלל שמאפשר להשתמש בה בכמה מצבים ● הוא השווה את יציאתה לשוק של המקלדת החדשה ל-"מהפכה שעברו הטלפונים והטלוויזיות למוצרים החכמים של היום"

היזם דב מורן, האיש שהמציא את הדיסק-און-קי וייזכר היטב גם בגלל כשלון מיזם הטלפון מודו (Modu) שלו, חוזר עם מיזם חדש: מקלדת חכמה שכוללת מסך מובנה.

המקלדת, שמכונה Smartype, היא תולדה של מיזם בשם KeyView – חברה שנוסדה לפני שנתיים על ידי מורן ואורי בריזון, שמשמש כמנכ"ל שלה. היא כוללת מסך משוכלל שמאפשר להשתמש בה בכמה מצבים. במצב הקלדה היא מציגה את מה שמקליד המשתמש ואילו במצב שימושיות רגילה היא יכולה להציג יישומים מיוחדים למקלדת, כגון קריאת דואר, תצוגת שעון, תמונות ומזג האוויר.

"זו לא מסיבת העיתונאים הראשונה שלי, אבל אני מתרגש. זה אירוע מאוד ייחודי בתעשייה הישראלית", אמר מורן במסיבת העיתונאים בה הציג את המקלדת. הוא מסר שהכוונה של החברה היא לשווק את המקלדת ל-"מיליוני, עשרות מיליוני ואפילו יותר משתמשים".

מורן הוסיף שהמקלדות של היום מבוססות על אותו מערך QWERTY שהומצא לפני יותר מ-150 שנים, בהבדלים מאוד קלים, אם בכלל. "רוב המקלידים מסתכלים בזמן ההקלדה על המקלדת ולא על המסך, והתהליך לא טריוויאלי, איטי ומוביל לשגיאות כתיב ולחזרה על תהליכי כתיבה. המקלדת הנוכחית היא פשוט לא כיפית, לא נעימה", אמר. "יצרנו מקלדת חדשה, עם תמיכה מלאה בעברית, ששונה ממה שהיה קיים עד היום, בדומה למהפכה שעברו הטלפונים והטלוויזיות למוצרים החכמים של היום. המסך המובנה יאפשר לזהות מיד טעויות כתיב ולתקן אותן במהירות".

הוא טען שהמעבר המוגבר לשימוש בטאבלטים שמבוססים על מסך מגע לא יגרום לירידה בשימוש במקלדת. "המוצר הנלווה שנמכר הכי הרבה במקביל לטאבלטים הוא מקלדת בחיבור כזה או אחר", אמר. "גם אם השימוש במקלדות ירד, עדיין יימכרו כמה עשרות מיליוני מקלדות בעולם. אני אהיה מרוצה אם המקלדות החכמות יתפסו 10% מהשוק הזה".

לטענת מורן, אין אף חברה מתחרה של KeyView שייצרה מקלדת דומה. הוא ציין שהחברה רשמה פטנטים לגבי מה שמוצג על המסך, החל בטקסטים וכלה ביישומים המוצגים על גביו, בהתאם לצרכי המשתמש.

כמו כן, במהלך מסיבת העיתונאים נמסר ש-KeyView תספק API למתכנתים בחינם כדי שיוכלו לתכנן יישומונים בצורה שניתנת להצגה במסך החכם של המקלדת. החברה אף תיצור יישומים מתאימים, אותם יוכלו המשתמשים לבחור בכל עת, כשההנחה היא שלפחות היישומים שהחברה תספק יוצעו בחינם.

המקלדת החדשה אמורה לעבור בעתיד שינויים, בהם הכללת תמיכה במגע. המקלדת תומכת כרגע בחלונות 7 (Windows 7) ובחלונות 8 (Windows 8) והיא צופה שתציע בקרוב תמיכה גם במקינטוש (Macintosh). היא מוצעת כעת עם חיבור כבל בלבד, כשבהמשך מתוכננות גרסאות עם בלוטות' (Bluetooth) וחיבור אלחוטי.

המחיר המומלץ של המקלדת לצרכן הוא 399 שקלים והיא תהיה זמינה בחנויות החל ממחר (ה').

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צביקה

    אין בלבן, לפחות בינתיים. לגבי מקומות לרכישה, ההפצה היא של חברת בנדה, אתה מוזמן לבדוק איתם.

  2. יוסי מהרצליה

    אני מעוניין לרכוש ,, השאלה שלי איפה בהרצליה ? ויש בצבע לבן ???

אירועים קרובים