ארצות הברית: מינהל התעופה הפדרלי עשוי לשקול מחדש את האיסור על שימוש במכשירים ניידים בטיסות

בהתאם לתוצאות מחקר שייערך עשויים במינהל התעופה הפדרלי של ארצות הברית לשנות את הדרישה מחברות תעופה להורות לנוסעים לכבות מכשירים אלקטרוניים בשלבים שונים של הטיסה ● עם זאת, שר התחבורה האמריקני ציין ש-"הבטיחות ניצבת בראש סדר העדיפויות שלנו"

בקרוב ייתכן שלא יידלקו עוד השלטים המורים לכבות מכשירים אלקטרוניים לפני ההמראה, לפחות בטיסות שממריאות מנמלי תעופה בארצות הברית. מינהל התעופה הפדרלי (FAA) הודיע, כי בכוונתו לערוך מחקר, בשיתוף פעולה בין הממשל לגורמים מהענף, על מנת לבדוק את האפשרות לשימוש בטוח במכשירי אלקטרוניקה במטוסים.

נראה שהתפוצה הגבוהה של המכשירים הניידים אילצה את משרד התחבורה האמריקני, שמפקח על מינהל התעופה הפדרלי, לשקול מחדש את העמדה הננקטת מזה שנים רבות, שעל פיה יש לכבות מכשירים אלקטרוניים בשלבים שונים של הטיסה. "מאחר שיש סוגים כה רבים של מכשירים אלקטרוניים, אנחנו מכירים בעניין הרב של הצרכנים בסוגיה זו", אמר ריי להוד, שר התחבורה האמריקני.

ה-FAA עתיד להקים קבוצה שתכלול נציגים של גופים בעלי עניין, מהמגזר הממשלתי ומענף התעופה, על מנת לחקור באילו טכנולוגיות אפשר לעשות שימוש בטוח במטוסים בכלל, או בשלבים שונים של הטיסה. כן תיבדק האפשרות להגדיר תקנים טכנולוגיים שיש לפעול על פיהם כדי לאפשר שימוש בטוח במכשירים אלקטרוניים במהלך טיסות.

השר הוסיף, כי "הבטיחות ניצבת בראש סדר העדיפויות שלנו. אנחנו חייבים לקבוע תקנים הולמים כדי לסייע לגורמים הפועלים בענף להורות לנוסעים מתי ניתן לעשות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות במהלך הטיסה". אולם, המחקר לא יכלול את כל השימושים האפשריים במכשירים. כך, למשל, לא תיבדק האפשרות לאשר עריכת שיחות קוליות במכשירי טלפון במהלך הטיסה.

הקבוצה שתערוך את המחקר תוקם בסתיו הקרוב והמחקר ייערך במשך חצי שנה. עם זאת, מהודעה שפרסם מייקל הוארטה, המנהל בפועל של ה-FAA, עולה שייתכן שבמינהל לא יקבעו מדיניות מחייבת בעקבות תוצאות המחקר אלא יניחו לכל חברת תעופה לקבוע מדיניות משלה. "אנחנו מבקשים להשיג מידע שיסייע לחברות תעופה ומפעילים להחליט אם הם יכולים להתיר שימוש נרחב במכשירי אלקטרוניקה במטוסים של ימינו", אמר הוארטה.

כיום אוסרת המדיניות של מינהל התעופה הפדרלי להשתמש במכשירי אלקטרוניקה בטיסות, למעט מכשירים מסוגים מסוימים. חברות התעופה עצמן יכולות לקבוע חריגים לכלל זה, כאשר הכוונה היא למכשירים שאינם מפריעים לפעולה של מערכות התקשורת והניווט של המטוס.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אמיר סרנגה

    הפעלת מכשיר טלפון נייד בפונקציית מצב טיסה כאשר ה WIFI של מכשיר הטלפון פתוח ועובד בעזרת תכנת התוכנה לתקשורת נתונים של לולאת הדלקה-כבוי WIFI בטלפון הנייד עלול להתערב במערכות התקשורת והניווט של המטוס. .. אמיר סרנגה

אירועים קרובים