ארצות הברית: הדיון בבקשת אפל לאסור על מכירת מכשירי סמסונג – רק בדצמבר

דחייה זו של הדיון עלולה להקהות את השפעת הניצחון המוחץ של אפל בתביעה נגד סמסונג על הפרת זכויות בפטנטים ● הדיון על צו המניעה הזמני שמבקשת אפל עד לקבלת הצו הקבוע ייערך ב-20 בספטמבר

בית המשפט קבע אמש (ג'), כי הדיון בבקשת אפל (Apple) להוציא צו קבוע שיאסור על מכירת הטלפונים החכמים של סמסונג (Samsung) ייערך ב-6 רק בדצמבר. דחייה זו של הדיון עלולה להקהות את השפעת הניצחון המשפטי המוחץ של אפל.

בבקשה שהגישה שלשום פירטה אפל שמונה מכשירים של סמסונג שהיא מבקשת לאסור על מכירתם בצו זמני, עד שיוציא בית המשפט צו קבוע. הדיון על הצו הזמני אמור להיערך ב-20 בספטמבר, אך לא ברור האם בית המשפט ייעתר לבקשה במועד זה או יחליט לדחות את הסוגיה עד לדיון על הצו הקבוע שכאמור, ייערך בדצמבר.

השופטת לוסי קוה ציינה בהחלטתה, כי עקב ההיקף הנרחב של הצו הזמני שמבקשת אפל, מן הראוי להקדיש דיון נפרד לכל הבקשות שעולות לאחר המשפט. בדיון שיעסוק בבקשה למתן צו זמני תידון גם בקשתה של סמסונג לבטל את הצו שאוסר על מכירתם של מחשבי הלוח מדגמי Galaxy Tab 10.1. המושבעים צידדו בעמדתה של סמסונג לגבי מחשבי לוח אלה.

כזכור, בשבוע שעבר, לאחר ששמעו הסברים סבוכים מעדים מומחים בתחומי העיצוב והפטנטים, שקיבלו תמורת עדותם סכום כולל של מיליוני דולרים, לא נזקקו המושבעים ליותר משלושה ימי דיונים כדי להסכים על פסק דין חד משמעי וגורף לטובתה של אפל. הם קבעו שסמסונג הפירה את זכויותיה של אפל בארבעה פטנטים, בעוד שאפל לא הפירה את זכויותיה של סמסונג באף פטנט. עוד קבעו המושבעים, כי על סמסונג לשלם לאפל פיצויים בסכום של 1.05 מיליארד דולרים – פחות מהסכום המקורי שתבעה אפל, שעמד על בין 2.5 מיליארד דולרים ל-2.75 מיליארד דולרים.

אף על פי שמומחים העריכו, כי חבר המושבעים ידון בסוגיה במשך שבוע לפחות, הסתפקו אלה, כאמור, בשלושה ימי דיונים בלבד. חבר המושבעים, שכלל שבעה גברים ושתי נשים, כולם מאזור סן חוזה שבקליפורניה, השתכנע מעל לכל ספק, כי אפל השקיע סכומי עתק בביסוס הזהות והמאפיינים הייחודיים שלה, כפי שהם באים לידי ביטוי בממשק המשתמש של מכשירי ה-iPhone ומחשבי ה-iPad. הפרקליטים של אפל הצליחו גם לשכנע את המושבעים, כי סמסונג הפירה את זכויותיה של אפל בכסות המסחרית, ברושם הכללי ובמראה המוצר, שנהנה מזהות ייחודית בשוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים