לקסמרק מפסיקה לייצר מדפסות הזרקת דיו

החברה תתמקד במדפסות לייזר ובשירותי הדפסה, על פי המלצתה של פירמת גולדמן זקס ● היא תמכור כאלף פטנטים שקשורים להזרקת דיו ותפטר כ-1,700 עובדים ● בלקסמרק הסבירו את ההחלטה על הפסקת הפעילות בשוק זה בתמחור האגרסיבי שמאפיין שוק זה ובהשקעות הנחוצות כדי לשמור על תמורה סבירה לאורך זמן

יצרנית המדפסות לקסמרק (Lexmark International) הודיעה, כי תפסיק לייצר מדפסות הזרקת דיו ותתמקד מעתה בפעילויות רווחיות יותר של הדמיה ותוכנה. בעקבות ההודעה זינק שערן של מניות החברה ביותר מ-20%.

לקסמרק, שמעולם לא הייתה שחקנית משמעותית בשוק מדפסות הזרקת הדיו, הודיעה שתוסיף לייצר מדפסות לייזר במקביל לשדרוג הפעילות של שירותי ההדפסה – תחום שבו ביצעה מספר רכישות בשנים האחרונות.

עוד הודיעה החברה, כי בכוונתה למכור כ-1,000 פטנטים שקשורים להזרקת דיו ולפטר כ-1,700 עובדים – 13% מכלל עובדיה. דובר החברה מסר, כי פירמת גולדמן זקס (Goldman Sacks) ייעצה לחברה לבחון את האפשרות למכור את הטכנולוגיה שקשורה להזרקת הדיו, שכוללת כ-1,000 פטנטים ברחבי העולם.

מרבית היצרנים של המדפסות מתמודדים מול אתגרים של ירידת מחירים, נוכח המהלכים של חברות רבות לקיצוץ בהוצאות ההדפסה והמעבר של המשתמשים הפרטיים ממחשבי PC למחשבי לוח ולטלפונים חכמים.

במקביל, הירידה במחיריהן של מדפסות הלייזר פגעה במכירות של מדפסות הזרקת הדיו, שבדרך כלל רכישתן זולה יותר אך העלויות השוטפות של רכישת הדיו גבוהות יותר. היקף השוק של מדפסות הזרקת הדיו ירד בכ-13% ברבעון השני של השנה, על פי חברת המחקר IDC.

"הגישה של לקסמרק, שהחליטה להיפטר בבת אחת מהפעילות של מדפסות הזרקת הדיו במקום להפסיק אותה באופן הדרגתי, יוצרת רווח בטווח הקצר ובמקביל מאפשרת להתחיל מדף חלק ולצמוח בהמשך", כתב מיינרד אום, אנליסט מחברת וואלס פרגו (Wells Fargo), בהודעה שפרסם.

בלקסמרק צופים, כי שיעור ההכנסות מחומרה של מדפסות הזרקת דיו והאספקה עבורן, שעמד בשנה שעברה על כ-21% מכלל הכנסות החברה, ירד ב-2013 לכ-10% מהן. הכנסות אלה יגיעו מאספקה של דיו ומתמיכה במדפסות קיימות.

החברות HP, קנון (Canon) ואפסון (Epson) אחראיות יחדיו לכ-90% מכלל המכירות של מדפסות הזרקת דיו ברחבי העולם. בלקסמרק הסבירו את ההחלטה על הפסקת הפעילות בשוק בתמחור האגרסיבי שמאפיין שוק זה ובהשקעות הנחוצות כדי לשמור על תמורה סבירה לאורך זמן. הכנסות החברה מחומרה בטכנולוגיה של הזרקת דיו ירדו בשיעור של 66% \במחצית הראשונה של 2012, מה שאילץ את החברה להפחית את התחזית לשנה המלאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים