VMware מביאה את בשורת הווירטואליזציה ל-SMB: השיקה גרסה חדשה לפלטפורמת vSphere

הגרסה החדשה, vSphere 5.1, כוללת מעל ל-100 שינויים וחידושים, שתוכננו במטרה לשפר את יעילות המוצר ולהפחית עד 30% מעלויות פעילות ה-IT ● פט גלזינגר, המנכ"ל הנכנס של VMware: "הדרישה המרכזית של עולם ה-IT המודרני היא שמירה על הפעילות העסקית, תוך שמירה על שיווי משקל בין הביקוש וההיצע הקיים ותוך מתן אפשרות תגובה מיידית לצרכי הארגון - ללא קשר לגודלו"

29/08/2012 14:47

VMware הציגה את vSphere 5.1 – הגרסה החדשה של פלטפורמת הווירטואליזציה (hypervisor) שלה, המיועדת לפשט את הניהול וההגנה על סביבת ה-IT של ארגונים קטנים ובינוניים. את ההכרזה ערכה החברה בכנס הלקוחות והשותפים השנתי, VMworld 2012, שנערך בסן פרנסיסקו, קליפורניה. הגרסה החדשה, מסרה VMware, כוללת מעל ל-100 שינויים וחידושים, שתוכננו במטרה לשפר את יעילות המוצר ולהפחית עד 30% מעלויות פעילות ה-IT.

"הדרישה המרכזית של עולם ה-IT המודרני היא שמירה על הפעילות העסקית, תוך שמירה על שיווי משקל בין הביקוש וההיצע הקיים ותוך מתן אפשרות תגובה מיידית לצרכי הארגון – ללא קשר לגודלו", אמר פט גלזינגר – המנכ"ל הנכנס של VMware, במליאת הפתיחה של הכנס. באותה הזדמנות נפרד גלזינגר מפול מריץ, המנכ"ל היוצא, שעמד בראש החברה בארבע השנים האחרונות. מריץ ישמש מעתה כ-CTO של EMC, החברה האם של VMware.

עד היום יישמה והובילה VMware את המעבר למיחשוב ענן מבוסס וירטואליזציה בעיקר בקרב ארגוני האנטרפרייז, מאחר ועלויות הפתרון היו גבוהות מדי לעסקי ה-SMB (עסקים קטנים ובינוניים). כיום, אחד האתגרים העומדים בפני אותם ארגונים קטנים ובינוניים, הוא לעשות זאת עם צוות ה-IT המצומצם המצוי ברשותם. כך, הוסיף גלזינגר, כי "הפתרונות של VMware המוצעים כעת לארגוני SMB, מאפשרים גם להם ליהנות מהיתרונות של ארגונים גדולים על ידי פישוט ההקמה, התפעול והאבטחה של מערכות אלה".

כדי לפשט ולהקל על עבודת תפעול מערך ה-IT, שילבה VMware בגרסה החדשה של vSphere מספר שיפורים בהם. כך, למשל, מספק ה-vSphere 5.1 Storage Appliance זמינות גבוהה יותר לכל שרת במחיר נמוך יחסית, על ידי הפיכת האחסון הפנימי בשרתים לאחסון משותף. שיפור זה עתיד להקל על ארגונים לנצל את יכולות המוצר ללא צורך בחומרת אחסון חיצוני משותף, המוסיפה עלויות לרכישה ותפעול הפתרון. בנוסף, מאפשר הפתרון לארגונים לנצל יכולות מתקדמות של התשתית כמו vMotion, ללא צורך באחסון חיצוני משותף. Storage Appliance מהווה חלק מחבילת VMware vSphere Essentials Plus וזמין לרכישה גם בנפרד.

"כאן ועכשיו" - כמו שהווירטואליזציה הפכה לשכיחה, כך יהיה גם במיחשוב הענן. צילום: פלי הנמר

פתרון Data Protection vSphere 5.1 כולל יכולות חדשות לגיבוי ושחזור התשתית הווירטואלית. הפתרון מבוסס על EMC Avamar ומאפשר לקבוע מדיניות גיבוים מהירה בעזרת יכולות דה-דופליקציה מובנות. יצוין, כי VMware מספקת תמיד את התשתית הרוחבית לווירטואליזציה ולמיחשוב ענן, כשהיא פתוחה ליישומים ופתרונות, כמו למשל גיבוי של כל שותפיה הטכנולוגיים. הפעם שולב ב-VMware vSphere 5.1 פתרון ה-Avamar של EMC, החברה האם שלה, אך אין כאן כל סטייה ממדיניות הנייטרליות המפורסמת של VMware, שהרי הלקוח יכול להתקין פתרון גיבוי של ספקים אחרים, כמו סימנטק (Symantec), למשל, בזכות ממשק ה-API הפתוח. VMware אומרת שהיא בדקה את ההיצע בשוק, ומצאה ש-Avamar הוא המתאים ביותר. היא כוללת אותו ללא תשלום בחבילה לבחירת הלקוח, שיכול מצידו לבחור גם בפתרון אחר במקומו.

Replication VMware vSphere נועד בכדי לפשט את הליך ההתאוששות מאסון לכל היישומים. תשתית vSphere 5.1 תכלול את היכולת הזו, המאפשרת לארגונים לשכפל את המכונות הווירטואליות ללא תלות בסוג האחסון, על גבי תשתית LAN או WAN.

מערכת vShield Endpoint, שתשולב גם היא בפלטפורמה, תכלול יכולות מתקדמות יותר לאבטחה והגנה על מכונות וירטואליות כחלק מהתשתית. חידוש זה מאפשר להריץ את פעולות האנטי וירוס המסופקים על ידי שותפי האבטחה הבכירים של VMware כחלק מהתשתית, ומבטל את הצורך באנטי וירוס בתוך המכונות הווירטואליות.

פט גלזינגר - המנכ"ל הנכנס של VMware, מוחא כף לפול מריץ - המנכ"ל היוצא. צילום: פלי הנמר

כנס המשתמשים השנתי של VMware משך השנה מספר שיא של משתתפים – מעל 20 אלף איש שהגיעו באופן פיזי לסן פרנסיסקו, ועוד יותר מעשרת אלפים שצפו בהרצאות ולקחו חלק בדיונים באופן וירטואלי. המוטו של האירוע הוא Right Here Right Now ("כאן ועכשיו"), כלומר שכמו שהווירטואליזציה נעשתה שכיחה ביותר, כך יהיה המצב ביחס למיחשוב במודל הענן. לא שואלים יותר "מה זה?" (What), אלא "איך לעשות זאת?" (How).

גלזינגר: "אנו מרחיבים את בסיס הלקוחות ופונים עם פתרון מתאים גם לארגוני ה-SMB, ולא רק לארגונים הגדולים". צילום: פלי הנמר

ל-VMware הפתרונות המובילים בתעשייה ונתח שוק של בין 60% ל-80%, תלוי מה בדיוק מודדים. כך, היא פתחה פער של שנים לא מעטות מול כל מתחרותיה, ובעיקר מיקרוסופט (Microsoft), שהחלה להציע פתרונות וירטואליזציה בארבע השנים האחרונות, בעוד ש-VMware החלה כבר ב-1998. הפער הטכנולוגי הזה, של 10 שנים, מביא גם לפער ניכר ברמת הפתרון ואיכותו בין הענקית מרדמונד – מובילת שוק מערכות ההפעלה, לבין VMware – מובילת שוק התשתיות למיחשוב מרכזי נתונים מוגדרי תוכנה (SDDC, ר"ת Software Designed Data Centers), המהווים את התשתית למיחשוב ענן מכל סוג.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לוועידת CloudCon 2012 של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים