כלי שיתוף בענן

השפעתם הדרמטית של כלי השיתוף בענן בארגוני האנטרפרייז משנים את הדרך שבה אנשים מתקשרים, ומאיצים בתוך כך את התפשטות המידע בארגון במהירות וביעילות ● הכללתם של כלי שיתוף מספקת אפשרויות אינסופיות לשיפור פריון העבודה, איכות העבודה והחוויה הכוללת בעבודה

חברת המחקר הבינלאומית מקינזי (McKinsey) פרסמה באחרונה תוצאות מחקר שסקר את השפעתם של כלי שיתוף בארגוני אנטרפרייז. התוצאות הראו, בין היתר, ש-77% מבין הנשאלים בארגונים רואים גישה מהירה יותר למידע, 60% מצאו הפחתה דרמטית בתקשורת, 52% הצביעו על גישה מהירה יותר למומחים פנימיים או חיצוניים ולמעלה ממחצית הנשאלים דיווחו, כי הם היו עדים לירידה משמעותית בזמן שלוקח למשתמשים ולצוותים להשלים משימות עסקיות.

סקר עדכני של פורסטר (Forrester) מצא, כי 72% ממקבלי החלטות ה-IT בארגונים אומרים, כי המוטיבציה העיקרית שלהם להשתמש בפתרון שיתוף בענן מבוסס SaaS, היא לשפר את הגמישות העסקית על ידי הוספה של תהליכים עסקיים חדשים וחדשניים ליכולות הקיימות של ה-IT.

המגמות ברורות: כלי השיתוף בענן משנים את הדרך שבה אנשים מתקשרים, ומאיצים בתוך כך את התפשטות המידע במהירות וביעילות. כבר היום אנו עדים לשינוי דרמטי באופן בו אנו מחליפים מידע ומשתפים אותו במקום העבודה. זהו עידן של תקשורת חברתית, שמתורגמת מהר מאוד לשורת הערך התחתונה של הארגון. הדרך בה אנו עובדים היום היא שונה מהאופן בו אנו עבדנו רק לפני שנים ספורות, ובתוך כך אנחנו חייבים להתאים את עצמנו למציאות זו.

סביבות שיתופיות משופרות מהוות הזדמנות עבור ארגונים לחדד את המודלים העסקיים שלהם. ארגונים צריכים פתרונות ושירותים המאפשרים לאנשי מקצוע לבצע עבודה טובה יותר בסביבות העסקיות המשתנות של ימינו. כלי השיתוף מעודדים שיתוף של רעיונות שאולי לא היה אפשר לעשות זאת בלעדיהם, וזאת להבדיל משיטות התקשורת ארגוניות הקיימות, כגון דוא"ל, FTP וכונני רשת, בהם המידע אינו מובנה ולא מאפשר למצוא במהירות את החומר הנדרש.

הכללתם של כלי שיתוף מספקת אפשרויות אינסופיות לשיפור פריון העבודה, איכות העבודה והחוויה הכוללת בעבודה. עובדים צריכים כל הזמן כלים שיאפשרו להם לנווט בין הגבולות הארגוניים, לעודד שיתוף של רעיונות, להתחבר לאנשים הנכונים ולהגביר את קצב ואיכות העבודה שלהם. בתוך כך, עובדים נוטים יותר להשתתף ביוזמות של חדשנות, לשאול שאלות, לשתף ברעיונות, ולגלות מה אנשים בסביבתם העסקית הקרובה חושבים בזמן אמת על נושאי פעילות משותפים להם. מידע רגיש המועבר מספר פעמים ביום עם אנשים בתוך ומחוץ לחברה, מחייב שימוש בפלטפורמות טכנולוגיות חכמות, הכוללות גם כלי שיתוף מאובטחים המאפשרים לעסקים להגן על המידע של חברה באופן רציף.

החשש מפני המעבר לענן מובן, וימשיך להדיר שינה מעינינו כל עוד נהיה חשופים לפלטפורמות טכנולוגיות המהוות חלק בלתי נפרד ממערכות התפעול היומיומיות של כולנו. בדיוק לשם כך נקבעו תקני אבטחה מחמירים, המקובלים בסטנדרטים בהן נבחנות מערכות מסוג זה. יעידו על כך חברות ענק דוגמת פרוקטר אנד גמבל (Procter & Gamble), המעסיקה עשרות אלפי עובדים שסמכו ידם על תקני אבטחה אלו ועברו לשימוש בכלי שיתוף בענן.

לסיכום, ניתן לומר שלכלי השיתוף בענן יש את היכולת לחולל שיפור בתהליכים העסקיים. לכן, החזר השקעה צריך להימדד בסופו של דבר על פי תוצאות התהליכים העסקיים.

דוד אלוש הוא מנכ"ל ומייסד CloudCom, המייצגת בישראל את חברת Box ומשווקת פלטפורמה לשיתוף מידע מוצפן בענן

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לוועידת CloudCon 2012 של אנשים ומחשבים

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים