מג ויטמן מגיבה לשמועות: "לא אעזוב את HP לטובת תפקיד בקבינט של מיט רומני"

ויטמן, ששמה הועלה בהקשר זה, אמרה בוועידת המפלגה הרפובליקנית שהיא לא יכולה לעזוב את "HP הנאבקת" בזמן כזה ● לדברי ויטמן, שהייתה בבחירות האחרונות מועמדת המפלגה הרפובליקנית למשרת מושל קליפורניה, "ידעתי שאם מיט ינצח, לא אהיה מסוגלת להצטרף לממשלו; אני מחויבת לחלוטין ל-HP"

מג ויטמן, מנכ"לית HP, לא תעזוב את החברה לטובת תפקיד שרה בממשלו של מיט רומני, אם ייבחר לנשיאות ארצות הברית – כך אמרה בעצמה. בכך הכחישה ויטמן, שהייתה לפני שנים אחדות מועמדת המפלגה הרפובליקנית למשרת מושל קליפורניה, שמועות שפורסמו בנושא.

ויטמן נצפתה מחוץ למרכז הכנסים בטמפה, פלורידה, מקום כינוס הוועידה של המפלגה הרפובליקנית, שבחרה ברומני כמועמדה בבחירות שתתקיימנה בנובמבר לנשיאות ארצות הברית. היא נשאלה האם תהיה מוכנה ליטול תפקיד בממשל רומני והשיבה: "כלל לא". ויטמן הוסיפה שהיא לא יכולה לעזוב את "HP הנאבקת" בזמן כזה.

"כשהצטרפתי ל-HP, אמרתי שאשאר בחברה בעת כזו של תפנית", אמרה המנכ"לית. "ידעתי שאם מיט ינצח, לא אהיה מסוגלת להצטרף לממשלו. אני מחויבת לחלוטין ל-HP".

שמה של ויטמן צץ לא רק בהקשר זה, אלא גם כמועמדת לתפקידי ניהול בכירים – בחברות פרטיות ובמגזר הציבורי. ויטמן בנתה את אי-ביי (eBay) והפכה אותה למעצמת אינטרנט, והיא אוזכרה בעבר כמועמדת לעמוד בראש תאגיד דיסני (Walt Disney Co.).

במרכז הניסיון הפוליטי שלה, שעל בסיסו צצו השמועות האחרונות, עומדת ההתמודדות שלה להיות מועמדת המפלגה הרפובליקנית למשרת מושל קליפורניה. היא הודיעה על כוונתה לעשות כן ב-2009, ובכך הייתה לאישה השלישית בפרק זמן של 20 שנים שרצה למשרה זו. ביוני 2010 היא זכתה בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית, אולם בסופו של דבר זכה בתפקיד מועמד המפלגה הדמוקרטית, ג'רי בראון.

ויטמן היא האישה הרביעית בעושרה בקליפורניה, עם נכסים שנאמדו ב-2010 בכ-1.3 מיליארד דולרים. היא הוציאה על המרוץ 144 מיליון דולרים מכספה הפרטי – יותר מכל מועמד אחר במערכת בחירות אחת בהיסטוריה של ארצות הברית כולה.

קביעתה של ויטמן לפיה היא לא תעזוב את HP ולא תהיה שרה בקבינט של רומני עשויה ליישב את מניות החברה במידה מסוימת, לאחר שערכן ירד מעט בעקבות השמועות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים