IDC: מכירות השרתים ירדו ברבעון השני ב-5%

החברות מכרו במהלך הרבעון השני של השנה שרתים בסכום של כ-12.5 מיליארד דולרים - כך על פי חברת המחקר ● משלוחי השרתים חוו ברבעון ירידה של קרוב ל-4% ● גרטנר פרסמה אף היא נתונים לגבי שוק השרתים מהם עולה, כי ההכנסות בשוק זה ירדו ב-3% והמשלוחים גדלו ב-1.5% ● לפי שתי החברות, מובילת השוק הייתה HP, עם נתח של כ-29%, ואחריה יבמ

שוק השרתים רשם ברבעון השני של 2012 ירידה של 4.8% במכירות, שעמדו על 12.6 מיליארד דולרים, לעומת הרבעון השני של 2011. החברות שהובילו אותו הן HP, יבמ (IBM) ודל (Dell) – כך עולה מנתונים שפרסמה חברת המחקר IDC. על פי החברה, גם משלוחי השרתים חוו ירידה רבעונית, של 3.6%, ועמדו על שני מיליון משלוחים.

זהו הרבעון השלישי ברציפות בו יש, על פי הנתונים של IDC, ירידה בהכנסות בהשוואה לשלושת הרבעונים המקבילים להם – הרבעון האחרון של 2010 והרבעונים הראשון והשני של 2011.

נתח השוק של HP, שכאמור, הובילה את שוק השרתים ברבעון האמור, עמד על 29.6%. למקום השני, בהפרש קטן, הגיעה יבמ, עם נתח שוק של 29.2%. הענק הכחול איבד ברבעון 1.1% מנתח השוק שלו, בשל ירידה בביקושים לשרתי System x ,Power Systems ו-System z. דל דורגה שלישית, עם נתח של 16%.

הכנסותיה של HP משרתים רשמו ברבעון ירידה של 5% לעומת מקבילו ב-2011. המכירות של שרתי ProLiant המבוססים על x86 של HP היו שטוחות, אולם מנגד, המשיכה הירידה בביקושים לשרתי Integrity שלה. יבמ רשמה ברבעון השני של 2012 ירידה של 8.2% בהכנסות. היקף ההכנסות הרבעוניות של דל משרתים צמח ב-5.9% – עלייה שהביאה את דל לנתח השוק הגדול ביותר אי פעם שלה (כאמור, 16%) במכירות השרתים.

"ההכנסות העולמיות ממכירת שרתים ירדו. זהו הרבעון השלישי ברציפות בו יש ירידה בתחום", אמר מאט איסטווד, סגן נשיא IDC ומנכ"ל המחקר של פלטפורמות ארגוניות בחברה. "השוק חווה מעבר לטכנולוגיות המשפיעות על הביקוש לשרתי x86, יוניקס (Unix) ומיינפריים. אי הודאות הכלכלית תורמת אף היא את תרומתה ומחזור המכירות מתארך". לדברי איסטווד, IDC מעריכה שבמחצית השנייה של 2012 יחל גידול בדרישה לשרתים, לאחר הופעתם של כמה שרתים שירועננו.

לפי גרטנר, משלוחי השרתים דווקא עלו
גרטנר
(Gartner) פרסמה בסוף השבוע אף היא את נתוניה לגבי שוק השרתים, מהם עולה, כי משלוחי השרתים בעולם גדלו ברבעון השני ב-1.4% בהשוואה למקבילו אשתקד. ההכנסות בשוק זה ירדו, לפי הנתונים של גרטנר, ב-2.9%. מובילת השוק הייתה HP, עם נתח שוק של 29.1%, למרות ירידה של 5.6% במשלוחי השרתים שלה, בהשוואה לרבעון השני של 2011. שנייה דירגה חברת המחקר את יבמ, עם נתח שוק של 27.2%.

ג'פרי יואיט, סגן נשיא למחקר בגרטנר, אמר ש-"הגידול הזעיר בהיקף המשלוחים ברבעון השני של השנה היה מנוגד לירידה בהכנסות. במונחים של גידול בהכנסות, רק אזור אסיה-פסיפיק וארצות הברית חוו גידול, שאר האזורים בעולם חוו ירידה בהכנסות ממכירת שרתים ברבעון השני השנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים