פייסבוק יוצאת למלחמה ב-"לייקים" מזויפים

הרשת החברתית הגדולה בעולם הכריזה על המלחמה ב-"לייקים" המזויפים בשאיפה להגביר את המהימנות וההכנסות מפרסום ● מקורם של ה-"לייקים" האלה הוא במפיצים של דואר זבל, תוכנות זדוניות וסוחרים בשוק השחור

פייסבוק (Facebook) הכריזה מלחמה על ה-"לייקים" המזויפים ובחברה מעריכים שהיא תקצץ את מספרם של ה-"לייקים" בדפים של חברות ברשת החברתית. עם זאת, מדובר בקיצוץ קטן יחסית – של פחות מ-1%.

"נסיר את ה-'לייקים' שמקורם בתוכנות זדוניות, חשבונות פרוצים, משתמשים שהולכו שולל או רכישות מרוכזות באמצעים אוטומטיים, חדשים ומשופרים", נכתב בהודעה שפורסמה בסוף השבוע בבלוג של פייסבוק. "האמצעים החדשים הוגדרו במיוחד כדי לזהות 'לייקים' מזויפים ולפעול נגדם".

סוחרים שפועלים בשוק השחור מאפשרים לחברות לרכוש אלפי "לייקים" בבת אחת, על מנת להאדיר את שמן בפייסבוק באמצעים פסולים. כמובן שהחברה, שמפעילה את הרשת החברתית הגדולה בעולם, עם קרוב למיליארד משתמשים, אוסרת על שיטות כאלה. יצוין, כי "לייקים" שנמכרים בשוק השחור מגיעים מחשבונות מזויפים ולא מחשבונות של משתמשים אמיתיים.

תוכנות של דואר זבל מאפשרות אף הן להגדיל את מספר ה-"לייקים" באמצעים מלאכותיים ופסולים, תוך התבססות על הטעיה של משתמשים לגיטימיים. אלה סבורים שהם מבצעים פעולה מסוימת, בעוד שמבלי להיות מודעים לכך, הם לוחצים על "לייק".

לפי פייסבוק, הן המשתמשים והן החברות שמפעילות דפים ברשת ייצאו נשכרים מהמלחמה שלה נגד ה-"לייקים" המזויפים, משום שהמדידות של מספר הסימונים והמאפיינים הדמוגרפיים יהיו מדויקות יותר. כחברה שעיקר הכנסותיה מפרסום של מותגים ידועים, נודעת לכך חשיבות רבה מבחינתה של פייסבוק.

המפרסמים רואים במספרם של ה-"לייקים" שמסומנים מדד חשוב להצלחתו של מסע הפרסום ולמידה שבה נקלט המסר. "זה המטבע שלהם", אמר ג'רמיה אויאנג, שותף בחברת המחקר Altimeter Group. "בפייסבוק ממלאים את התפקיד של הבנק המרכזי שנלחם בזייפני מטבעות כדי להבטיח את איכות השוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים