קבוצות דתיות נאבקות על שליטה בסיומות החדשות של שמות המתחם

מאבקי דת בני מאות ואלפי שנים מגיעים כעת לזירה חדשה - רשת האינטרנט, בה מתנהלים הקרבות לא על מקומות קדושים, אלא על סיומות אטרקטיביות לשמות מתחם ● ארגונים איסלמיים חוששים שסיומות הקשורות לדת יינתנו לגורמים ש-"יפגעו בקוד המוסרי" או לגורמים באיסלם הקיצוני, והפרוטסטנטים חוששים שמתן הסיומת catholic. לוותיקן יביא להשתקת קולם ורמיסת זכויותיהם של שאר הנוצרים

ארגון ICANN, שמופקד על ההקצאה של כתובות האינטרנט, מקבל בשנה האחרונה שורה של בקשות לסיומות חדשות, לצד ה-com, .gov. והסיומות הידועות האחרות. בחלק מהמקרים פונים המבקשים על מנת לקבל סיומות בעלות משמעות דתית, כמו catholic, .islam. או .bible.. אולם, בקבוצות דתיות אחרות חוששים שהענקת הבעלות על שם מתחם דתי תיצור מונופול על הדת.

"אני מבקש בנימוס שלא תעניקו את הסיומת bible. לקבוצה של קנאי דת חשוכים", כתב אחד המבקרים בתגובה לבקשה של ארגון American Bible Society לבעלות על הסיומת. בתגובה לבקשה של חברה טורקית לרכוש את הסיומת islam. תהה פאהד בטיינה מהמרכז הלאומי לטכנולוגיות מידע של ירדן כיצד ניתן להבטיח, כי הסיומת לא תגיע בסופו של דבר לידיים של מוסלמים קיצוניים מצד אחד – או מפעילים של אתרי פורנו מהעבר האחר.

בארגון ICANN מצויים כעת בעיצומו של תהליך לקבלת תגובות על הבקשות שהוגשו לרכישה של סיומות ותוצאות ראשונות אמורות להתפרסם בקיץ הבא. אלה שיזכו בסיומות יוכלו לנהל אותן, למכור כתובות עם הסיומות שרכשו ולדחות בקשות שיימצאו כבלתי הולמות בעיניהם.

"אני לא מאמין שאוכל לפתור בעיות שלא נמצא להן פיתרון כבר מאות שנים", אמר אכרם עטאללה, מנהל זמני של ארגון ICANN, לסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters). "היעד שלנו, בסופו של דבר, הוא להציג חדשנות במערכת של שמות המתחם".

בהתייחסו לסוגיית ההקצאה של הסיומות החדשות ציין עטאללה, כי "איננו בודקים אם לוותיקן יש זכות על הסיומת catholic. ואנחנו מקווים שההחלטה שנקבל, בסופו של דבר, תספק את רוב הציבור".

עם זאת, אין ספק שלפחות את ערב הסעודית, מולדת האיסלם, יהיה קשה לספק. הרשות הסעודית לתקשורת וטכנולוגיות מידע הגישה לא פחות מ-163 תגובות לבקשות השונות שהוגשו לרכישת סיומות. היא התייחסה בתגובותיה לא רק לסיומות הקשורות לאיסלם, אלא גם לסיומות כמו catholic. ו-bible.. ברשות הסעודית התנגדו גם לסיומות שעלולות "לפגוע בקוד המוסרי", דוגמת sex ,.wine ,.gay ,.virgin ,.dating. ו-porn..

הדרישה של הוותיקן לבעלות על הסיומת catholic. ספגה ביקורת מחברים בכנסיות פרוטסטנטיות שטוענים, כי ביוונית, משמעות המונח catholic היא "אוניברסליות". הם הביעו חשש מפני השתקת קולם ורמיסת זכויותיהם של שאר הנוצרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים