המצע הרפובליקני: בעד רשת אינטרנט חופשית

המפלגה הרפובליקנית האמריקנית אישרה הצהרת מדיניות שמתמקדת בהסרת רגולציה ובהגנה על הנתונים האישיים באינטרנט ● זאת, בניגוד למודל הנוכחי, ששואף להעביר את הסדרת האינטרנט לאו"ם או לגופים בינלאומיים אחרים ● הם אף הביעו ביקורת על ממשל אובמה וטענו שהוא "שקוע בקיפאון העבר" בכל הקשור למדיניות אינטרנט ותקשורת

הנציגים בוועידה של המפלגה הרפובליקנית שנערכה בטמפה שבפלורידה אישרו מצע שמעניק אוטונומיה למגזר הפרטי באינטרנט, בניגוד למודל הנוכחי, ששואף להעביר את הסדרת האינטרנט לאו"ם או לגופים בינלאומיים אחרים.

"רשת האינטרנט קוראת דרור לחדשנות, מעודדת צמיחה ומקדמת חופש במהירות ובעוצמה יותר מכל חידוש טכנולוגי אחר בהיסטוריה האנושית", נכתב במצע הרפובליקני. "העצמאות של הרשת מעניקה לה עוצמה. רשת האינטרנט מציעה מערכת תקשורת ייחודית וחופש ממעורבות ממשלתית".

עוד נכתב במצע, כי "יש להבטיח הגנה חוקתית מלאה על הנתונים האישיים מפני ידיו של הממשל ולהעניק למשתמשים זכות לבקרה על השימוש שנעשה בנתונים על ידי גורמים מצד שלישי". עם זאת, המצע קובע שלא ניתן להשיג יעד זה על ידי חוקים או תקנות, ומשום כך "הדרך היחידה להגן על המערכות או לשפר אותן היא באמצעות המגזר הפרטי".

הרפובליקנים קוראים במצע לאסור על הימורים באינטרנט ולאכוף "בקפידה" את החוקים הקיימים שאוסרים על פורנוגרפיה ותועבה ברשת.

הם אף מותחים ביקורת על ממשל אובמה וטוענים, כי הוא לא הציג "שום התקדמות" לקראת היעד של כיסוי אוניברסלי בפס רחב. לדבריהם, הממשל "שקוע בקיפאון העבר" בכל הקשור למדיניות אינטרנט ותקשורת. הרפובליקנים טענו שבתקופת שלטון אובמה לא נערכו מכרזים לתחומי תדרים חדשים, לא הוענקו לחברות טלקום תמריצים להשקעה ולעומת זאת אומצו כללי ה-FCC לנייטרליות של האינטרנט, ש-"מנסים לנהל את חברות הטלקום בצורה פרטנית כאילו הפעילו מסילות ברזל".

בשבוע שעבר הבטיח הנשיא אובמה, כי המצע הדמוקרטי יתמוך ברשת אינטרנט חופשית. "אני יודע שכולכם תומכים ברשת אינטרנט חופשית; כך גם אני", כתב הנשיא האמריקני בתשובה לשאלה באתר Reddit.com. לדבריו, "נמשיך להיאבק כדי להבטיח שרשת האינטרנט תישאר פורום פתוח לכולם – ממי שמבקשים להביע רעיון ועד מי שרוצים לפתוח עסק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים