אופיר זמיר, VMware: "ה-IT עובר טרנספורמציה – מהיישומים והנתונים, דרך התשתיות ועד לגישה אליהן"

"VMware מציעה עתה חבילות תוכנה חדשות המבוססות על פיתוח שלה ושל חברות שרכשה", אומר זמיר - המנהל הטכני של אזור אגן הים התיכון ב-VMware, בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך במסגרת כנס VMworld 2021 בסן פרנסיסקו

03/09/2012 15:10

מהי המשמעות של ההכרזות העיקריות ב-VMworld 2012?
"המשמעות העיקרית של ההכרזות בכנס היא שהמיחשוב הארגוני עובר טרנספורמציה בשלושה רבדים: מהיישומים והנתונים, דרך התשתיות ועד לדרך הגישה אליהן. VMware מציעה עתה חבילות תוכנה חדשות המבוססות על פיתוח שלה ושל חברות שרכשה.

הרכיב הראשון הוא מערכת vCloud, המספקת את המנוע למרכזי נתונים מוגדרי תוכנה (SDDC). מעתה, הווירטואליזציה משמשת גם לאחסון וגם לרישות ולאבטחה. כך תתקבל אוטומציה לפריסת יישומים מהירה יותר והורדת עלויות תפעוליות והשקעה OPEX/CAPEX בארגונים. קל להקים שרת וירטואלי, אך קשה לשלב גם אחסון ורישות. עכשיו VMware מספקת מרכז נתונים בתוך מעין 'כלוב' שיושב בחברת האירוח (hosting) שלך. כך, אתה מקבל 'מיכל' של מרכז נתונים.

vCloud הוא הפתרון חלוץ בתעשייה, הכולל גם ניהול. היום כבר לא צריך להקים דטה-סנטר ואחר כך לחפש כלי ניהול, כי הם כבר כלולים במחסנית התוכנה. עם זאת, אפשר כמובן להשתמש או להתממשק לכלי ניהול קיימים של יצרנים אחרים, כמו HP, יבמ (IBM) או BMC, וכמובן שגם לשאר השותפים באקו-סיסטם של VMware".

חידוש בניהול עננים הטרוגניים
הרכיב השני הוא התשתית, כלומר מערכת vSphere – פלטפורמת הווירטואליזציה המוכחת כבר שנים רבות והמריצה 50% מהשרתים בעולם. הגרסה החדשה שהוכרזה עתה, 5.1, מנהלת כבר עד 64 שרתים במקביל, במקום 32 בלבד בגרסה הקודמת. כלומר, שהעוצמה מוכפלת. יש לא מעט לקוחות בישראל שהגיעו כבר לניצול של 32 שרתים, ועכשיו יוכלו לגדול. למשל, כלל ביטוח – שהוא ארגון וירטואלי ב-100% מבחינת שרתיו. ויש גם את מכבי שירותי בריאות ואת ענקית התרופות טבע.

עם תוכנת vCloud בונים ענן פרטי, ולאחר הרכישה האחרונה של DynamicOPS, אפשר לבנות גם ענן המחבר סוגי תשתיות שונים של ספקים שונים, כי VMware יודעת שבמציאות יש יותר מספק אחד לפתרון וכך מתאפשר ענן הטרוגני. למשל, יש כאלה שרוצים להריץ בענן של אמזון (Amazon).

VMware רכשה גם את Nicira, ספקית תוכנה לווירטואליזציה של רישות במרכז הנתונים. היה ל-VMware אמנם פרוטוקול לווירטואליזציה של רישות, אך הוא היה מתקדם פחות ותמך רק ברמה 3 של התקשורת. המטרה היא לעשות וירטואליזציה בכל שבע הרמות – מהפיזית ועד היישום. Nicira תומכת בנוסף לענני vSphere, גם בענן הפתוח Open Stack, וכך שוב מציעה מערכת פתוחה לשילוב סוגי ענן שונים, כמו עם DynamicOPS. בכל מקרה, VMware תנהל את הענן המשולב.

הטרנספורמציה של המיחשוב הארוגני על פי VMware. צילום: פלי הנמר

החידוש בעולם האחסון, הוא ההכרזה של VMware על גרסת בטה של Distributed Storage, התומך בכונני SSD המותקנים בתוך השרתים ומאפשר גידול לרוחב של האחסון (Scale Out). השימוש מתאים ליישומים הדורשים השהייה (latency) נמוכה כמו תוכנות Hadoop ו-VDI המעמיס הרבה פעולות העשויות לעכב משתמשים מרוחקים.

חידוש בווירטואליזציה של אחסון
חידוש נוסף הוא הגדרת תכונת vVol כווירטואליזציה של אחסון ברמת מכונת VM בודדת על שרת, במקום ברמת LUN – היחידה הלוגית של מערכת האחסון, המחוברת לכמה מכונות VM, כך ש-VM מסוים לא יודע מה השטח שלו. עם vVol מנהל המערכת יוכל להקצות ליישום גם שטחי אחסון, בלי התדיינות עם מנהלי האחסון. vVol יקצה לאחסון רמות אבטחה, השהייה וקלט/פלט הנדרשים ליישום, ותנהל מול מערכת האחסון קבלה של ההקצאה כולל גיבוי והתאוששות נדרשים.

חידוש נוסף הוא שכל הלקוחות שיש להם vSphere Enterprise Plus, יוכלו לקבל שדרוג ל-vCloud ללא תוספת עלות. כלומר, שהארגון יקבל את vCloud Director ויוכל להקים לו ענן פרטי. המטרה של VMware היא להעביר לקוחות משלב הווירטואליזציה לעולם מיחשוב ענן.

חידושים לעסקי SMB
כמו לקוחות האנטרפרייז, שרובם המוחלט עובד עם VMware, גם 75% מלקוחות ה-SMB מעדיפים את VMware. מעתה, לקוחות שיש להם vSphere Essentials Plus לשלושה שרתים פיזיים עם כל כלי הניהול שמייצרת 30-40 שרתים וירטואליים – ייהנו מרוב התכונות של גרסת האנטרפרייז. אליה נוספה תוכנת הגנת הנתונים והגיבוי AVAMAR מתוצרת EMC. כמו כן, נוספה גם יכולת 'שעתוק' (Replication) ללא תוספת תשלום. כך יכולים לקוחות SMB לייצר לעצמם התאוששות מאסון.

מי שרכש את מערכת Essentials Plus לא צריך לקנות תוכנת ניהול אחסון, כי הגרסה תומכת במעין רשת אחסון על הדיסקים המקומיים שבתוך השרתים ויחד עם תוכנות הגיבוי וההתאוששות יש לך מערכת מלאה (Virtual Storage Appliance) עד 16 טרה-בייט, כלומר שמקבלים מרכז נתונים מלא כולל אחסון.

מערכת Horizon לווירטואליזציה של התקני המשתמשים
החידוש העיקרי בצד המשתמש הוא מערכת Horizon, המנהלת את התקני המשתמש מכל סוג – את הנתונים וגם את שולחנות העבודה הווירטואליים. מערכת Horizon מאפשרת לחלק את הסמארטפון לשתי ישויות: פרטית-אישית ועסקית. זאת, כדי לאבטח את הנתונים הארגוניים וגם כדי לא לחדור ליישות הפרטית".

מה מאפיין את הלקוחות הישראליים של VMware?
"הם מתקדמים וחלוצים. יותר מ-80% מהארגונים בארץ פועלים בווירטואליזציה, בהשוואה ל-60% בעולם. למשל, מריצים סאפ (SAP) על לינוקס (Linux) עם VMware, במקום על יוניקס (Unix). הם גם משתמשים בווירטואליזציה ליישומים קריטיים, כמו בסיסי נתונים ואקסצ'יינג' (Exchange), יחסית יותר מלקוחות אחרים בעולם".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים