iOS ואנדרואיד – מערכות ההפעלה החביבות על פושעי הסייבר

הפושעים הקיברנטיים מבצעים את תקיפותיהם בעיקר באמצעות מערכות ההפעלה הסלולריות של גוגל ואפל - כך עולה מדו"ח של ענקית אבטחת המידע מק'אפי ● בנוסף, מצביעה החברה על עלייה של 1.5 מיליון במספר הנוזקות שתקפו ברבעון האחרון ועל גידול שחל במספרם של האיומים החדשים, כולל תקיפות כופר, משחיתי דיסקים ותקיפות בוטנט

אחד מכמה פנים. אנדרואיד

הנוזקות מתרבות כיום בקצב מהיר יותר מאשר במהלך ארבע השנים האחרונות – כך לפי דו"ח חדש שפרסמה ענקית אבטחת המידע מק'אפי (McAfee). על פי החברה, ברבעון האחרון עלה מספר הנוזקות ב-1.5 מיליון וחלה התגברות בתקיפות המכשירים מבוססי iOS של אפל (Apple) או אנדרואיד (Android). ניתן לומר ששתי מערכות ההפעלה הללו הן החביבות ביותר על פושעי הסייבר.

בנוסף, מצביעה מק'אפי על גידול שחל במספרם של האיומים החדשים, כולל תקיפות כופר (Ransomware), משחיתי דיסקים ותקיפות בוטנט. אלה מצטרפים לאיומים הקיימים, למשל תולעים, וירוסים, תקיפות בוטנט, סוסים טרויאניים וספאם.

"במהלך הרבעון האחרון ראינו מקרים ראשונים של נוזקות שהשפיעו על צרכנים, עסקים ותשתיות קריטיות", אמר וינסנט וופר, סגן הנשיא של מעבדות מק'אפי. "התקיפות שראינו באופן מסורתי במחשבי PC עושות כעת את דרכן למכשירים אחרים. למשל, ברבעון השני ראינו את נוזקת פלאשבק, המיועדת למכשירי מקינטוש (Macintosh), וטכניקות כמו תקיפות כופר או תקיפות של הורדות תוכן, שמיועדות למכשירים סלולריים".

הסוס הטרויאני פלאשבק היה סיוט למשתמשי מק, שהיו בטוחים שמכשיריהם חסינים לנוזקות. לפחות 600 אלף מהמחשבים הללו ברחבי העולם נדבקו בתחילת השנה בנוזקה, שהתחזתה לתוסף של תוכנת הפלאש (Flash) מבית אדובי (Adobe) והצליחה לגנוב אלפי שמות משתמש וסיסמאות.

מתקפות סלולריות
יצוין שעל אף שחלה צמיחה במספר הנוזקות שתוקפות את מערכת ההפעלה iOS, מספרן עדיין קטן יחסית בהשוואה למערכות הפעלה אחרות.

גוגל (Google) אמנם הגבירה את מאמציה לשפר את האבטחה במכשירי אנדרואיד, אך זו עדיין ממשיכה להיות הפייבוריטית של הפושעים הקיברנטיים.

"במהלך הרבעונים האחרונים ראינו שאנדרואיד היא המטרה הפופולרית ביותר על כותבי נוזקות סלולריות", ציין הדו"ח של מק'אפי. "הרבעון הזה לא היה שונה וגם בו רוב הנוזקות הסלולריות היו מיועדות לפגוע בפלטפורמת האנדרואיד. בין מגוון הנוזקות הללו נכללים משלוחי הודעות SMS, בוטנט סלולריים, רוגלות וסוסים טרויאניים הרסניים".

על פי מק'אפי, ה-"שיגעון" החדש בפשעי הסייבר הוא תקיפת כופר, שמוחקת תמונות וקבצים או מחזיקה "בשבי" נתונים של מחשבים עד שהבעלים מסכימים לשלם כספים לצורך שחרורם.

לסיכום, אמר וופר, כי "הדו"ח מדגיש את הצורך בהגנה על כל המכשירים שעשויה להיות בהם גישה לאינטרנט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים