אורקל: נמשיך לתמוך בשרתי איטניום של HP

לאחר שכבר הודיעה בעבר שתחדל לספק גרסאות חדשות של בסיסי הנתונים שלה, התואמים לשרתי איטניום, והפסידה בתביעת HP נגדה, הודיעה אורקל שתמשיך לתמוך בשרתים ● התוכנה של אורקל צפויה לצאת לשוק בסמוך לשחרור התוכנה עבור שרתי Power של יבמ

אורקל (Oracle) הודיעה היום (ד'), כי תמשיך לתמוך בשרתים מבוססי איטניום (Itanium) של HP. זאת, לאחר שהפסידה בתביעת HP נגדה. כזכור, אורקל כבר הודיעה בעבר שתחדל לספק גרסאות חדשות של בסיסי הנתונים שלה, התואמים לשרתי איטניום. לאחר מאבק מילולי, תבעה ענקית המיחשוב את אורקל, שמצידה השיבה, כי אינה מחוייבת לספק גרסאות חדשות שכאלה. התוכנה של אורקל עבור שרתי HP תשוחרר בסמוך לשחרור התוכנה עבור שרתי Power של יבמ (IBM).

בתחילת אוגוסט קבע ג'יימס קליינברג, שופט בית המשפט העליון בסנטה קלרה שבקליפורניה, כי אורקל חייבת להוסיף ולתמוך במעבדי איטניום כל עוד HP תוסיף למכור מערכות מחשב עם מעבדים אלה. דוברת אורקל, דבורה הלינגר, סירבה להגיב אתמול כשנשאלה אם החברה עדיין מתכוונת לערער על פסק דינו של בית המשפט, אולם היא צפויה לעשות זאת עם קבלת פסק הדין.

המחלוקת מרובת הכספים בין שתי החברות, אשר היו שותפות 30 שנים ולהן 140,000 לקוחות משותפים, צצה לאחר שהשתיים הפכו ליריבות עזות בעקבות הרכישה של אורקל את סאן (Sun Microsystems). הרכישה האמורה גרמה לכך שאורקל נכנסה לעולם שרתי החומרה, תחום בו שיתפה בעבר פעולה עם HP.

אורקל טענה במשפט, כי בינה לבין HP לא היה חוזה שחייב אותה להמשיך ולתמוך בשרתי HP המבוססים על מעבדי איטניום של אינטל (Intel), וכי היא קיבלה החלטה לפיה איטניום מתקרב לסוף חייו. למרות זאת, קבע השופט קליינברג שאכן היה חוזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים