נוקיה הציגה את מכשירי החלונות 8 הראשונים מתוצרתה

ה-Lumia 920 מותאם לדור הרביעי וכולל רכיב NFC, רכיב לטעינה אלחוטית ומסך 4.5 אינץ' עם טכנולוגיית + Pure Motion HD ● ה-Lumia 820 כולל מסך בגודל של 4.3 אינץ', מעבד כפול ליבה, זיכרון RAM של 1 ג'יגה-בייט ונפח איחסון של 8 ג'יגה-בייט, עם אפשרות הרחבה ● הדעות בשאלה האם המכשירים החדשים יעזרו לנוקיה להתאושש חלוקות

נוקיה (Nokia) הציגה אמש (ד') את מכשירי הדגל החדשים שלה – Lumia 920 ו-Lumia 820. מדובר במכשירים הראשונים מתוצרתה שמבוססים על מערכת ההפעלה חלונות 8 (Windows 8) של מיקרוסופט (Microsoft).

ה-Lumia 920 מיועד לפלח השוק הגבוה והוא מותאם לדור הרביעי (LTE). המכשיר מבוסס על מעבד סנאפדרגון S4 כפול ליבה, במהירות 1.5 מגה-הרץ, ויש לו סוללה חזקה של 2,000 מילי-אמפר. כמו כן כולל המכשיר זיכרון RAM של 1 ג'יגה-בייט ונפח איחסון של 32 ג'יגה-בייט.

החידושים העיקריים שכולל Lumia 920 הם: רכיב NFC; רכיב לטעינה אלחוטית; מצלמה משופרת עם חיישן ברזולוציה של 8.7 מגה-פיקסל, שכוללת את טכנולוגיית PureView, שמאפשרת צילום באיכות טובה גם בסביבה חשוכה; יכולות ניווט ויישומי מציאות רבודה המתבססות על תוכנות המפות של נוקיה; מסך 4.5 אינץ' שכולל את טכנולוגיית + Pure Motion HD, שלדברי החברה מציג תמונה איכותית וחדה וצפייה טובה גם באור שמש.

המכשיר החדש יגיע במגוון צבעים – צהוב, תכלת, אפור ואדום – ויהיה זמין בשווקים מאוחר יותר השנה, לאחר ההשקה הרשמית של חלונות 8 בסוף אוקטובר. הוא צפוי להגיע לישראל בראשית השנה הבאה. מחירו עדיין לא פורסם.

מכשיר ה-Lumia 820, שמיועד לפלח השוק הבינוני-גבוה, דומה בתצורתו ל-Lumia 920. יש לו מסך בגודל של 4.3 אינץ', מעבד כפול ליבה, זיכרון RAM של 1 ג'יגה-בייט ונפח איחסון של 8 ג'יגה-בייט, עם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס מיקרו-SD. המכשיר לא כולל את רכיב הטעינה האלחוטית אולם מאפשר רכישת כיסוי תואם הכולל את הרכיב.

במקביל להשקת המכשירים הכריזה נוקיה על שיתוף פעולה עם JBL, שתשיק רמקול מיוחד התואם לסידרת מכשירי ה-Lumia, שיתחבר לסמארטפון בטכנולוגיית NFC בנגיעה וישדר את המוסיקה באמצעות בלוטות' (Bluetooth). בנוסף יכלול הרמקול מטען אלחוטי, לטעינה אלחוטית של ה-Lumia 920. כמו כן, נוקיה הכריזה על שיתופי פעולה עם נמל התעופה הית'רו בלונדון, חברת התעופה וירג'ין (Virgin) ורשת בתי הקפה קופי בין, שיתקינו מטענים לטעינה אלחוטית של מכשירי ה-Lumia.

החברה השוקעת תולה תקוות רבות במכשיר החדש, שעשוי לקבוע אם תמשיך או תחדל. מאז תחילת השנה צנחו מניות נוקיה ביותר מ-60% ואמש, למרות ההשקה המתוקשרת, הן ירדו ביותר מ-13%. נתונים אלה מסמלים את אכזבת המשקיעים מן החברה, שאינם מאמינים ביכולתה להתחרות מול אפל מחד ומכשירי האנדרואיד (Android) מאידך. הדעות באשר לסיכוייה של החברה לחזור לבמה המרכזית חלוקות. יש הגורסים שמה שנוקיה עושה עכשיו הוא מאוחר מדי ומעט מיד, בעוד שאחרים סבורים שיש לה סיכוי לשוב ולתפוס בשנים הקרובות נתח של 13% משוק הסמארטפונים העולמי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים