אינטל: משתמשי הסלולר שכחו את הנימוסים

מחקר "כללי ההתנהגות הסלולרית" השנתי של אינטל חושף הרגלי שיתוף מידע מטרידים במיוחד ● כך, למשל, הנשים האינדונזיות אשר נוטות לשתף מידע מהלוויות יותר מכל קבוצה אחרת, והגברים היפנים שמשתפים מידע שקרי ● "מעניין לראות כמה דומות הסיבות שלנו לשיתוף תכנים, בלי קשר לאזור ותרבות", ציינה ג'נבייב בל, מנהלת באינטל

אינטל (Intel) פרסמה את מחקר "כללי ההתנהגות הסלולרית" (Mobile Etiquette) השנתי שלה, שמבהיר היטב שתי נקודות עיקריות: הראשונה – שיתוף המידע המקוון השתלט על העולם, והשנייה – אינטל וחברת המחקרים השותפה למחקר, Ipsos Observer, יודעות לתמצת הררים של נתונים למצגת אינטראקטיבית יפהפייה.

"מה שהכי מעניין הוא לאו דווקא כמה נפוץ נהיה השימוש שלנו בטכנולוגיה הסלולרית, אלא דווקא כמה דומות הסיבות שלנו לשיתוף תכנים, בלי קשר לאזור ותרבות", ציינה ג'נבייב בל, מנהלת חוויית משתמש של אינטל. היא עלולה לגלות, כי המחקר, שנערך בשמונה ארצות באביב-קיץ 2012, מראה דמיון רב בין משתפי המידע המקוונים, אך גם דרגה גבוהה של שוני בעניין ובדעות שאובחנו מתוך הררי הנתונים שהשיגה חברת המחקרים מן הנשאלים. כך, למשל, מספר הסינים שמשתפים מידע מקוון הוא יותר מכפול ממספר הצרפתים, כאשר הם בחדר השירותים. זאת, בניגוד לאינדונזים, שמיישמים פעילות שכזו רק לעתים נדירות.

עוד עולה מהמחקר, כי מחצית מן הבוגרים בסין מאמינים שהם משתפים יותר מדי פרטים יומיומיים וסתמיים של חייהם, בעוד שרק 10% ממקביליהם באוסטרליה, בצרפת ובארה"ב חשים כך באשר להתנהגותם המקוונת. נקודת שוני נוספת בין מזרח למערב נרשמה בקרב המשתמשות: הרבה יותר מכפליים נשים צרפתיות לעומת נערות יפניות, חושבות שאנשים חושפים מידע רב מדי באופן מקוון.

בנוסף, מהנתונים עולה שמעט מאוד גברים יפנים משתפים מידע בצורה מקוונת במהלך הלוויות – התנהגות לא ממש נדירה בקרב נשים אינדונזיות. נשים אוסטרליות, לעומת זאת, משתפות מידע כוזב בצורה פחותה לעומת הגברים האוסטרלים, כאשר גם הגברים והנשים האינדונזים עושים זאת לעתים נדירות בלבד. השקרנים הגדולים ביותר, למקרה שתהיתם, הם דווקא הגברים היפנים.

כשליש מן הבוגרים הסינים משתפים מידע כמה פעמים בשבוע, ביחס דומה לצרפתים בוגרים המשתפים מידע פעם בחודש, וכמו בנות נוער ברזילאיות, המשתפות מידע כמה פעמים ביום. ומי מקום ראשון בשיתוף תמונות? ובכן, אין אדם בעולם שמשתף תמונות יותר מבנות הנוער האוסטרליות, ופחות מבני נוער יפנים.

אם כבר בתמונות עסקינן, יותר בנות נוער הודיות משתפות תמונות ברורות (בלי "שיפוצים") של עצמן – כמעט 20% – מאשר מקבילותיהן בכל מדינה אחרת. נתון מעניין נוסף מתייחס לשיתוף מסרים פוליטיים: אחוז זעיר של בנות נוער יפניות משתפות מידע פוליטי, לעומת יותר מחמישית בנות נוער אינדונזיות.

תחום מסוים ומעניין במיוחד שבדק המחקר היה הטרדות מקוונות. מדור ה-"קיטורים" של המצגת הוא בגדר צפיית חובה, כדי להשוות את דעותיכם על קיטורים בלי סוף, על התרברבות, פרטים סתמיים, גסויות והקנטות אחרות לאלה של הנשים האינדונזיות (לא חובבות גדולות של תמונות ברורות של עצמן), או את לדעותיהם של הגברים הצרפתים (בררנים באשר לשגיאות כתיב ודקדוק) ואחרים.

"היכולת להשתמש במכשירי קצה סלולריים על מנת לשתף מידע על חיינו יוצרת תחושה של קירוב חוצה גבולות, שהולכת ומשגשגת בעולם", מציינת בל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים