אוליביה כהן, אקרוניס: "הגידול בכמות המידע מעלה את הקריטיות של גיבוי אמין שלו"

"המידע הארגוני גדל בקצב מהיר יותר מאי פעם והשימוש בו נעשה על ידי מגוון עובדים ובמגוון יישומים", אמר כהן, מנכ"ל אזור הארצות המתפתחות - ובכלל זה ישראל - באקרוניס ● לדבריו, "עקב זאת, גדלה הקריטיות של הגיבוי וההתאוששות מאסון"

"המידע הארגוני גדל בקצב מהיר יותר מאי פעם והשימוש בו נעשה על ידי מגוון עובדים ובמגוון יישומים. עקב זאת, גדלה הקריטיות של הגיבוי וההתאוששות מאסון", כך אמר אוליביה כהן, מנכ"ל אזור הארצות המתפתחות בחברת אקרוניס (Acronis).

כהן ביקר בארץ לפני ימים אחדים. הוא תיאר בראיון לאנשים ומחשבים את פעילות המכירות באזור שבאחריותו, שכולל את איטליה, ספרד, פורטוגל, אפריקה, ישראל, בה מיוצגת אקרוניס על ידי חטיבת התוכנה של מטריקס, ויתר מדינות המזרח התיכון.

לדבריו, אקרוניס היא "חברה פרטית שעוסקת בפיתוח פתרונות לגיבוי והתאוששות מאסון עבור סביבות IT פיזיות ו-וירטואליות, וכן סביבות מיחשוב ענן. על לקוחותיה נמנים בנקים, חברות טלקום, משרדי ממשלה, גופי ביטחון וחברות היי-טק. היא משרתת יותר מ-200 אלף לקוחות עסקיים ויותר מ-3.5 מיליון לקוחות פרטיים, ופועלת בעזרת כ-20 אלף שותפים ברחבי העולם".

מנכ"ל ונשיא אקרוניס הוא הישראלי לשעבר אלכס פינצ'ב, שהיה בעבר בכיר ברד-האט (RedHat). עקב היכרותו את ענף ה-IT הישראלי, טווה פינצ'ב לפני שנים את הקשר בין רד-האט למטריקס ועשה את אותו הדבר עם אקרוניס.

לפני שעבר לאקרוניס לפני כשנתיים עבד כהן ב-DoubleTake, שנרכשה ועסקה אף היא בפתרונות DR. "אני רואה את השינוי שחווה השוק כבר כמה שנים", אמר כהן. "בעבר הייתי עסוק בלהסביר מדוע חשוב להיערך להתאוששות מאסון ומדוע המידע הוא הנכס הארגוני החשוב ביותר. כיום, הדגש הוא על הבחירה בין פתרונות ה-DR השונים ולא על השכנוע של הלקוחות בצורך ב-DR".

מהם האתגרים הניצבים בפני המנמ"רים?
"הם נדרשים לטפל ביותר מידע, המצוי כיום גם בעולם המיחשוב הנייד, ויש להגן ולגבות אותו. בנוסף, הם חווים את מהפכת הווירטואליזציה ושוקלים לעבור למיחשוב ענן. בשל כך, החשיבות של פתרונות גיבוי ושחזור מידע במקרה אסון רק עולה, כי המידע הוא הנכס הארגוני החשוב ביותר. האחסון, אף שהוזל במשך השנים, הפך להיות רכיב יקר יותר ויותר בתקציב ה-IT".

"מחקרים מצביעים, כי הגיבוי והשחזור הם שני אתגרים המצויים בסדר עדיפויות גבוה אצל המנמ"רים ולכן, פוטנציאל הצמיחה שלנו כה גדול", הוסיף כהן. "התקציב שאינו גדל של המנמ"רים מביא לכך שהגנת המידע מונעת על ידי תקציב מצד אחד וקריטיות של המידע מצד שני. אנחנו נמצאים בתווך, ומספקים טכנולוגיות מתוחכמות של מניעת שכפול (דה-דופליקציה), דחיסה ו-Snapshot, על מנת לעשות את כל התהליך יעיל וזריז".

איפה אתם ניצבים מול המתחרים?
"יש לנו תוכנות למיטוב האחסון וכך אנחנו מסייעים למנמ"רים לצמצם את הוצאותיהם. כל המתחרים שלנו יקרים ומבוססי תוכנה קניינית, מה שמביא לכך שהלקוח הארגוני נדרש לרכוש מהם גם את התוכנה וגם את החומרה, על מנת שהמערכות ידברו זו עם זו. לאקרוניס יש פתרון שמדבר עם כולן.

בנוסף, שוק הווירטואליזציה גדל במהירות. ב-2010 היו בעולם המיחשוב הארגוני יותר מכונות וירטואליות מאשר פיזיות, ולנו יש את הגיבוי הטוב ביותר לכך. אנחנו מגבים ממקום מרכזי אחד את כל הסביבות הווירטואליות – של VMware, מיקרוסופט (Microsoft), סיטריקס (Citrix) ורד-האט. אקרוניס מספקת למנמ"רים יכולת לנהל את כל הסביבה הווירטואלית שלהם, מספקת פתרונות בעולם הגיבוי וה-DR בעלות נמוכה. לא תמיד נדרש לרכוש רולס רויס. המוצרים שלנו פשוטים, יעילים ומספקים מענה לדרישות הרגולטוריות, לצד יכולות ניהול".

ארגונים מכניסים מכשירים ניידים מהבית. מה המענה שלכם?
"זהו תחום שצומח אצלנו ביותר מ-100% בשנה. יש לנו מוצרי גיבוי ושחזור למגזר הצרכני-פרטי, המהווה 20% מהמכירות שלנו. מגמת ה-BYOD (ר"ת Bring Your Own Device) של הבאת מכשירים פרטיים מהבית לסביבה הארגונית מסייעת לנו במגזר הארגוני".

כיצד התרשמת מהשוק הישראלי?
"נמשיך לצמוח באופן דרמטי בעולם, וגם בישראל. עם מטריקס, בכוונתנו לחדור לארגונים במגזרים הפיננסי, הממשלתי, הטלקום והביטחוני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים