גוגל רכשה את וירוס טוטאל – כדי לנקות את הרשת מנוזקות

ענקית החיפוש סירבה להתייחס לרכישה, אולם זו אושרה על ידי החברה הנרכשת ● אנליסטים ציינו, כי המטרה של גוגל ברכישה היא להגיע למצב שבו היא תסרוק ותנקה מנוזקות את כלל הרשת ותספק שירותים מאובטחים יותר

גוגל (Google) רכשה את חברת הסטארט-אפ וירוס טוטאל (VirusTotal) – כך הודיעה החברה הנרכשת בבלוג שלה, בעוד שענקית החיפוש סירבה להתייחס לנושא. היקפה הכספי של העסקה לא נמסר לפרסום.

אנליסטים ציינו, כי מטרת הרכישה היא להגיע למצב בו ענקית החיפוש תסרוק ותנקה מנוזקות את כלל הרשת. לדבריהם, הרכישה תעזור לארגונים להגן על עצמם מפני מתקפות סייבר ותסייע לגוגל לאבטח בצורה מוגנת יותר את שירותי הרשת שלה.

וירוס טוטאל מאגדת עשרות פתרונות אנטי-וירוס, כולל אלה של מק'אפי (McAfee), חברה בת של אינטל (Intel), ושל סימנטק (Symantec). הרכישה תסייע לגוגל לספק שירותים "נקיים" יותר מווירוסים ונוזקות, דוגמת ג'י-מייל (Gmail), גוגל פלוס (+Google) ותוצאות החיפוש. כבר כיום סורקת ענקית החיפוש מיליוני אתרים ביום ומאתרת אלפי נוזקות מדי יממה.

החברה הנרכשת מציעה את שירותיה לדפדפנים כרום (Chrome) של גוגל, פיירפוקס (Firefox) של מוזילה (Mozilla) ואינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) מבית מיקרוסופט (Microsoft). כאשר יש בקשה לאיתור של וירוסים, החברה הנרכשת מפעילה כל תוכנת הגנה שנגישה לה על הצרופה שהלקוח רוצה לוודא שהיא נקייה, ולאחר מכן מפיצה את התוצאות בקרב ספקיות אבטחת המידע. השירות אותו מספקת הנרכשת נתפס בתעשיית האבטחה כאמין ובעל ערך רב.

"אבטחת מידע חשובה מאוד למשתמשים שלנו ואנחנו משקיעים מיליונים רבים בתחום על מנת לסייע להם", זו הייתה התשובה של דובר גוגל לשאלת כתב פורבס (Forbes) בדבר הרכישה. ג'סטין צ'ו, מהנדס אבטחה בגוגל כרום, צייץ בטוויטר (Twitter): "הנה סוד קטן – להיות בעלים של אינדקס ענק של נוזקות המאושרות ככאלה ונוזקות החשודות שכאלה זה דבר חשוב לנו, כי יש לנו מאות מיליוני משתמשים".

וירוס טוטאל הודיעה, כי תמשיך לפעול באופן עצמאי ואף תשמור על הקשרים הקיימים שיש לה עם ספקיות אנטי-וירוס אחרות ועם מומחי אבטחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים