הנאום של אובמה שבר שיאי רייטינג – בטלוויזיה ובטוויטר

מספר הצופים בנאום בטלוויזיה עמד על קרוב ל-36 מיליון ומספר הציוצים אודותיו בטוויטר - על 52,756 לדקה, בממוצע ● מדובר בנתון גבוה הרבה יותר מנאומו של מיט רומני כשנבחר למועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, שבוע לפני כן ● על פי מומחים, אובמה חילק את הנאום שלו לקטעים בני שבע דקות כל אחד, כך שיותאם לצפייה ביו-טיוב

יותר מ-35.7 מיליון בני אדם צפו בטלוויזיה בנאומו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, עם מינויו הרשמי כמועמד המפלגה הדמוקרטית לקדנציה הבאה, שהועבר בשלוש רשתות שידור ובעשר רשתות כבלים – כך על פי נתונים של חברת המדידה נילסן (Nielsen). הנאום, כמו גם הוועידה הדמוקרטית בכלל, אף זכה להרבה מאוד התייחסויות בציוצים בטוויטר (Twitter). מדובר בשיעורים גבוהים יותר מנאום ההכתרה של מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, מיט רומני, בו צפו 30.3 מיליון בני אדם.

על אף ששיעורי הצפייה בנאומי ההכתרה המשודרים בטלוויזיה האמריקנית ירדו מאוד בשנים האחרונות, שיעור הצפייה בנאומו של אובמה לא היה נמוך בהרבה מזה שנרשם בעת מינויו הרשמי למועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית במערכת הבחירות הקודמת, ב-2008. אז עמד מספר הצופים בנאום על 38.4 מיליון – גם הפעם, על פי נתוני נילסן.

אובמה עשה במסעות הבחירות שלו מאז ומתמיד שימוש נרחב ברשתות חברתיות, על מנת להגיע למצביעים צעירים. כאמור, הדבר הוכיח את עצמו גם הפעם, כאשר הנאום ו-ועידת הדמוקרטים זכו להתעניינות רבה גם מצד גולשי טוויטר, שצייצו עליהם הרבה יותר מאשר על ועידת המפלגה הרפובליקנית, שנערכה שבוע קודם לכן. לדברי רוברט תומפסון, מומחה לטלוויזיה ולתרבות פופולרית מאוניברסיטת סירקוז, חולק הנאום של אובמה מסוף השבוע לקטעים בני שבע דקות – דבר שהופך אותו לאידיאלי להפצה באינטרנט.

"הוא נאם בקטעים שמתאימים בצורה מושלמת לשידור ביו-טיוב (YouTube)", אמר תומפסון. "הנאום אף נועד לשימושה של המפלגה הדמוקרטית ברשתות החברתיות".

קצב העדכונים בטוויטר בנאומו של אובמה עמד על 52,756 לדקה – שיא חדש, על פי אתר הציוצים הפופולרי. רגעי השיא, שנרשמו בעת שאובמה אמר משפטי מפתח במהלך נאומו, עלו על אלה שנרשמו בכל שאר הוועידות הפוליטיות בארצות הברית – של המפלגה הדמוקרטית ושל המפלגה הרפובליקנית כאחד.

התגובות המשמעותיות ביותר נרשמו לאחר שאובמה אמר "אני כבר לא סתם מועמד. אני הנשיא" והבטיח, כי "לעולם לא אהפוך את תוכנית Medicare (התוכנית לביטוח בריאות) לשובר".

ביום האחרון של ועידת המפלגה הדמוקרטית, בו נאם אובמה, נרשמו בסך הכול ארבעה מיליון ציוצים בטוויטר – מספר דומה לזה שנרשם במהלך כל הימים של ועידת המפלגה הרפובליקנית. במדד Twitter Political Index עמד הציון של אובמה ביום ו' על 52 מ-100, בהשוואה ל-9 מ-100 בלבד שקיבל רומני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים