אירופה: האם מיקרוסופט חוסמת הגישה להתקנת דפדפנים מתחרים בחלונות 8?

הרשות האירופאית להגבלים עסקיים פתחה בחקירה בנושא לאחר שהתקבלו תלונות ממספר חברות ● ג'ואקין אלמוניה, הממונה על ההגבלים העסקיים בנציבות האירופאית: "בשיחות אישיות עם מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, הוא הבטיח לי שהחברה תציית מיד לכל הוראה שתינתן בעקבות החקירה"

טלאי חירום מיידי. מיקרוסופט

ברשות האירופאית להגבלים עסקיים חוקרים האם מיקרוסופט (Microsoft) חוסמת את האפשרות של יצרניות מחשבים להתקין דפדפנים מתחרים במערכת ההפעלה חלונות 8 (Windows 8), שתושק בשבועות הקרובים. החקירה נפתחה בעקבות תלונות שהתקבלו ממספר חברות.

"בשיחות אישיות עם מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, הוא הבטיח לי שהחברה תציית מיד לכל הוראה שתינתן בעקבות החקירה", אמר ג'ואקין אלמוניה, הממונה על ההגבלים העסקיים בנציבות האירופאית, בוועידה כלכלית שנערכה בצפון איטליה. הוא הוסיף, כי "הוא מתייחס לסוגיה ברצינות רבה מאוד".

כזכור, בחקירה שנפתחה בחודש יולי על ידי רשות ההגבלים העסקיים, נבדקת האפשרות שמא חברת התוכנה הגדולה בעולם לא העניקה למשתמשים חופש בחירה בין דפדפנים, כפי שהתחייבה לרשויות לפני שלוש שנים. במסגרת החקירה נבדק החשש שמיקרוסופט לא העניקה גישה לממשקי API מלאים עבור דפדפנים שאינם מוגדרים כברירת מחדל במערכת ההפעלה חלונות 8.

אירועים קרובים