בית משפט באוסטרליה פסק: מעקב אחר מחשב iPad אינו בגדר הסגת גבול

לפי החלטת בית המשפט, הפעלת אזעקה באמצעות יישום Find My iPhone אינו שונה מקריאה לילד שנחטף ואינו בגדר של הסגת גבול באמצעים אלקטרוניים ● הפרשה החלה כאשר בחודש שעבר איתר אדם מחשב iPad שנגנב ממנו בדירה בצפון קנברה ● המשטרה מצאה את המחשב הגנוב בחניית הבית ובית המשפט הורה לו להגיע לתחנת המשטרה על מנת למסור טביעות אצבעות

בית משפט באוסטרליה פסק, כי מעקב אחר מכשיר iPad והפעלת אזעקה באמצעות יישום Find My iPhone אינו שונה מקריאה לילד שנחטף ואינו בגדר של הסגת גבול באמצעים אלקטרוניים.

הפרשה החלה כאשר בחודש שעבר איתר אדם מחשב iPad שנגנב ממנו בדירה בצפון קנברה, באמצעות יישום Find My iPhone  שמבוסס על רשת GPS. לאחר שהגיע למקום הוא הפעיל את האזעקה וכך איתר את המחשב בחניית הבית. הקורבן הזעיק את המשטרה, שערכה חיפוש בנכס ומצאה את המחשב הגנוב, ביחד עם פריטים נוספים שגם הם היו גנובים, על פי החשד.

המשטרה הורתה לחשוד בגניבה להגיע לתחנת המשטרה ולמסור טביעות אצבעות, כדי שניתן יהיה לבסס את התיק נגדו, אך הפרקליט של החשוד טען שהראיות הושגו באמצעים פסולים. זאת, משום שלטענתו, ההפעלה של האזעקה במחשב הגנוב היא בגדר של הסגת גבול באמצעים אלקטרוניים, ומשום כך החשוד אינו חייב למסור טביעות אצבעות. בתביעה טענו, כי טיעון זה הוא "אבסורדי" ושאם מקבלים אותו, הרי שגם אותות Wi-Fi שחוצים גדרות הם בעצם הסגת גבול.

בסוף השבוע פסקה השופטת לוריין ווקר, כי הבעלים של מחשב ה-iPad לא הסיג גבול בכך שהפעיל את האזעקה. "הוא יכול היה באותה מידה לקרוא לילד שנחטף ולהקשיב מהיכן הוא עונה", כתבה השופטת בפסק הדין והורתה לאדם החשוד בגניבה להגיע לתחנת המשטרה ולמסור טביעות אצבעות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים