אינטל מנסה לדחוף את מעבדי האטום לתחום השרתים

מקורות בתעשייה גורסים שאינטל רוצה לנצל את הדרישה בשוק השרתים למעבדים עם צריכת כוח נמוכה, ולהציע את מעבד האטום, שזהו אחד המאפיינים החזקים שלו – כך על פי דיווחים ב-DigiTimes ● גם ARM שוקלת כניסה לשוק השרתים שדרישתם העיקרית צריכת כוח נמוכה, לאור ההצלחה שלה בשווקים הצרכניים יותר

אינטל (Intel) מנסה להגדיל מכירות פוטנציאליות בשוק השרתים עבור מעבדי האטום (Atom) שהיא מייצרת. המחיקה המוחלטת של שוק מחשבי ה-NetBook – שוק בו אינטל שלטה כמעט ללא עוררין, לטובת מכירות הטאבלטים ומחשבי האולטרה-בוק, הובילו לכך שקו מוצרי האטום נשאר כמעט ללא שוק יעד. לסיבות אלו מתווספת גם הכניסה המאוחרת של החברה לשוק הטאבלטים והטלפונים החכמים, שנשלט ביד רמה על ידי יצרניות המבססות את המעבדים שלהן על טכנולוגיות של ARM.

האתר DigiTimes חושף, כי מקורות בתעשייה גורסים שאינטל רוצה לנצל את הדרישה בשוק השרתים למעבדים עם צריכת כוח נמוכה. כך, תציע החברה את מעבד האטום, שזהו אחד המאפיינים החזקים שלו.

HP כבר הכריזה בעבר, כי ייתכן שתשיק שרת שמבוסס על האטום. באחרונה הצטרפה החברה לרשימה יצרנית מיני שרתים בשם Quanta QCT, והכריזה כי המוצר יגיע לשוק לקראת סוף השנה הנוכחית.

בנוסף, שוקלת ARM כניסה לשוק השרתים שדרישתם העיקרית צריכת כוח נמוכה, לאור ההצלחה שלה בשווקים הצרכניים יותר. אולם, על פי התחזיות, תחרות ממשית בשוק הזה, אם אכן תהיה, תתעורר רק לקראת סוף 2013 או תחילת 2014.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים