ג'י.פי מורגן: מכשירי iPhone החדשים עשויים להגדיל את התל"ג של ארצות הברית ב-0.5%

ה-iPhone 5 עתיד לתרום, על פי החברה, לא רק לשורה התחתונה של אפל עצמה, אלא גם לתל"ג האמריקני ● על פי הכלכלן הראשי של ג'י.פי מורגן, "המכירות של מכשירי iPhone 5 עשויות להגדיל את הצמיחה בתל"ג ברבעון הרביעי ב-3.2 מיליארד דולרים, או ב-12.8 מיליארד דולרים בחישוב שנתי"

מכשירי ה-iPhone 5 שאמורה אפל (Apple) להשיק השבוע יתרמו לא רק לשורה התחתונה של אפל עצמה, אלא גם לכלכלת ארצות הברית כולה – כך לפחות על פי ג'י.פי מורגן (JP Morgan).

מייקל פרולי, הכלכלן הראשי של ג'י.פי מורגן, כתב אמש בהודעה ללקוחות, כי המכירות של מכשירי ה-iPhone החדשים צפויות לתרום ברבעון האחרון של השנה בין 0.25% ל-0.5%, בחישוב שנתי, לתוצר הלאומי הגולמי של ארצות הברית.

"המכירות של מכשירי iPhone 5 עשויות להגדיל את הצמיחה בתל"ג ברבעון הרביעי ב-3.2 מיליארד דולרים, או ב-12.8 מיליארד דולרים בחישוב שנתי", כתב פרולי. מדובר בשיעור של 0.33%, מתוך גידול כולל של 2% שצפוי השנה בתל"ג של ארצות הברית, על פי התחזיות הרווחות בוול-סטריט.

החישוב של פרולי מבוסס על מכירה של שמונה מיליון יחידות של מכשירי iPhone 5 ברבעון האחרון של השנה, במחיר של 600 דולרים ליחידה. בניכוי העלות של המרכיבים מתוצרת חוץ – כ-200 דולרים ליחידה – ייהנו בארצות הברית ברבעון האחרון של השנה מתרומה של כ-400 דולרים ליחידה לכלכלה המקומית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים