IDC: שוק הענן הציבורי יעמוד ב-2016 על 100 מיליארד דולרים.

הענן הציבורי צפוי לצמוח בין 2012 ל-2016 בממוצע שנתי של יותר מ-26% - כך על פי IDC ● השנה צפוי להגיע היקף שוק זה ל-40 מיליארד דולרים ● מחקר של ReportLinker.com מעלה שהענן הפרטי עתיד לצמוח עד 2015 בשיעור ממוצע של 21.5% בכל שנה

היקף שוק מיחשוב הענן הציבורי צפוי לעמוד השנה על 40 מיליארד דולרים וב-2016 הוא עתיד להגיע ל-100 מיליארד – כך עולה מדו"ח חדש של IDC. חברת המחקר אף צופה שמערכי IT ארגוניים יוציאו בשנים הקרובות יותר ויותר על ענן ציבורי.

על פי IDC, התחום צפוי לצמוח בין 2012 ל-2016 בממוצע שנתי של 26.4% – פי חמישה לעומת הצמיחה הצפויה של כלל ה-IT. הסיבה לצמיחה הגבוהה היא הרצון של מערכי IT ארגוניים להאיץ את המעבר שלהם למודל של שירותי ענן, לטובת צריכת ה-IT.

"תעשיית ה-IT נמצאת בעיצומה של תקופה מכוננת חשובה. חברות משקיעות בטכנולוגיות שיניבו להן צמיחה וחדשנות על פני 2-3 העשורים הבאים", אמר פרנק גנס, סגן נשיא בכיר ואנליסט ראשי ב-IDC. לדבריו, "עד סוף העשור, IDC צופה שלפחות 80% מהצמיחה של התעשייה והמינוף של הערך הגבוה ביותר של ה-IT בארגונים יהיו מונעים על ידי שירותי ענן והטכנולוגיות האחרות של ספקי הפלטפורמה".

עוד חוזה חברת המחקר, כי עד 2016 יהוו שירותי הענן הציבורי 16% מהכנסות ה-IT בחמש קטגוריות טכנולוגיות מרכזיות: יישומים, תוכנות מערכות תשתית, פלטפורמה כשירות (PaaS), שרתים ואיחסון בסיסי. שירותי הענן יפיקו 41% מהצמיחה בקטגוריות אלה, עד 2016.

הענן הציבורי לא לבד
מחקר נוסף, שנערך על ידי ReportLinker.com, העלה שגם שוק מיחשוב הענן הפרטי עתיד לצמוח בשנים הקרובות. על פי החברה, הוא עתיד לחוות גידול שנתי ממוצע של 21.5% עד 2015.

ReportLinker.com אבטחה היא הדאגה הגדולה ביותר עבור ארגונים ששוקלים את השימוש בענן ציבורי ועבור ארגונים כאלה, הענן הפרטי מייצג חלופה נאותה, שמספקת מודל אבטחה הדוק יותר. מודל זה מאפשר למנמ"רים לשלוט על המבנה, הפריסה והניהול של העננים הפנימיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים